}

Ahşabın Kalbi

  • 22 Ekim 2017 / 16:00
  • 25 Ekim 2017 / 19:00

Yönetmen: Namik Kabil
Bosna-Hersek, 2016, 30', renkli
Boşnakça; Türkçe altyazılı

 

Namık Kabil’in Heart of Wood adlı belgeseli ‘ahşabın kalbini’ yapan ve çalan bir adamın hikayesini anlatıyor. Ćamil Metiljević ellerini ağır isçiliğin yanı sıra sihirli ve müzikal bir enstrüman yapmak ve çalmak için de kullanıyor. Yönetmen Namık Kabil, Bosna-Hersek’in Tuzla şehrinde doğdu ve 1992’de savaş başlayana kadar tıp eğitimini orada aldı. 1993’te Kabil ülkesinden ayrılıp taşındığı Los Angeles’ta film okudu, The Grace Players adlı tiyatro grubuna üye oldu, yönetmen, yazar ve oyuncu olarak çalıştı. Alone başlıklı bir roman ve ödül kazanan birçok senaryo yazdı. 2007 yılında Saraybosna Film Festivalinde Interrogation adlı belgeseli ile En İyi Belgesel dalında “Saraybosna’nın Kalbi” ödülüne layık görüldü. Nightguards adlı eseri galasını 2008 yılında Venedik Film Festivali’nde yaptı.

Bosna Ezgileri

Sevdah

Bosna Ezgileri

Bu Şarkı Kimin?

Bosna Ezgileri

Ahşabın Kalbi

Bosna Ezgileri

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

Bosna Ezgileri

Sevdalinka: Ruhun Simyası

Bosna Ezgileri

Ruh Treni

Ahşabın Kalbi

Bulanık Hatıralar <br> Andra Ursuta

Bulanık Hatıralar
Andra Ursuta

Dışsal tarihsel gerçeklikler ile evin içsel mekânı arasında bir bağlantı vardır. Mimari, kişisel eşyalar, tasarım ve işlevsel düzenlemeler ve planlar: Tüm bunlar özgün kişisel tarihleri ve politik uğrakları yansıtır. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.