Tadı Damağında
Yemek ve Sinema

2 - 17 Mart 2013

Pera Film, Fransız Kültür Merkezi işbirliğiyle yemek ve sinema arasındaki ilişki üzerine eşsiz bir film seçkisi sunuyor: Tadı Damağında: Yemek ve Sinema. Program, dünyanın usta şeflerinin iki yılda bir yarıştığı, en prestijli gastronomi yarışmalarından Bocuse d’Or Türkiye seçmelerine de denk düşüyor. Programın iki farklı teması var: Yemek ve Hayat, Yemek ve Cesaret.

Desteğiyle

  

İşbirliğiyle

 

Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Yemek ve Hayat: Monsanto’nın Dünyası

Yemek ve Hayat: Monsanto’nın Dünyası

Yemek ve Cesaret: İsimsiz Duygusallar

Yemek ve Cesaret: İsimsiz Duygusallar

Yemek ve Cesaret: Bras’lar Arasında

Yemek ve Cesaret: Bras’lar Arasında

Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Yemek ve Cesaret: Sarayın Tadları

Yemek ve Cesaret: Sarayın Tadları

Yemek ve Cesaret: Bir Tat Meselesi

Yemek ve Cesaret: Bir Tat Meselesi

Gökyüzünden İyi Haberler

Gökyüzünden İyi Haberler

Kitle iletişim araçları ve sanat arasındaki ilişkiyi odağına alan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinden ilhamla, serginin bölümlerinden yola çıkan burç yorumları hazırladık. Gök cisimlerinin hareketlerinin insanlar üzerindeki etkilerinden esinlenen popüler astroloji dilini kullanarak kurgusal gelecek tahminlerinde bulunan yorumlar, güne dair iyi haberler alma arzusuyla gazetelerde okuduğumuz astroloji köşelerinden ilham alıyor ve sergideki eserlere göndermede bulunuyor. 

Kozbekçi Mustafa Ağa

Kozbekçi Mustafa Ağa

1709’da Rus Çarı Petro’ya yenildikten sonra Osmanlı’ya sığınan Demirbaş Şarl (XII. Karl) 5 yıl boyunca maiyetiyle birlikte Bender’de kalmış, tüm masrafları Osmanlı tarafından karşılanmış, kendisine maaş bağlanmış ve borç para verilmiştir.

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz.