Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Yönetmen: Marie-Monique Robin
Oyuncular: David Baker, Ken Cook, David Carpenter
Fransa, 109’, 2008, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Monsanto, genetiği değiştirilmiş organizmaların (GDO) dünya lideri olduğu kadar endüstri tarihinin de en tartışmalı şirketlerden biridir. Bu yüzyıllık endüstri devi, aralarında poliklorlu bifenil (PCB), ve herbisit Agent Orange’in de olduğu, piyasanın en toksik ürünlerinden bazılarını üretmiştir. Monsanto’nun Dünyası, bugüne kadar yayımlanmamış dokümanlara ve birinci elden anlatımlara dayanarak yapılan özenli bir araştırma ile şirketin tarihi ile ilgili parçaları bir araya getiriyor. Bugün Monsanto, kendini bir “yaşam bilimleri” şirketi olarak nitelendirmeyi tercih ediyor. Kendi ürettikleri herbisit Roundup’a dirençli olmak üzere genetiği değiştirilmiş tohumlarda lider olan şirket çevreyi korurken dünyadaki açlığa da çözüm getirmek istediği iddiasında. Geçmişin sorunları ışığında bakıldığında, bu soylu niyetler ne kadar inandırıcıdır bizim için? Göz boyayıcı raporlar, gizli anlaşmalar, baskı taktikleri ve yolsuzluk teşebbüsleri: Monsanto’nun geçmişi rahatsız edici olaylarla doludur. Monsanto, temiz, yeşil imajının arkasında dünya tohum piyasasındaki yerini sağlamlaştırarak pazarda üstünlüğü ele geçirmek için çaba göstermektedir ki bu da gıda güvenliği ve küresel çevrenin zararınadır.

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Monsanto’nın Dünyası

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: İsimsiz Duygusallar

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bras’lar Arasında

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Sarayın Tadları

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bir Tat Meselesi

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Grayson Perry bu çömlekte cansız nesnelerin, özellikle de alışveriş merkezlerinden satın aldığımız nesnelerin, kanepelerin, meyve suyu sıkacaklarının ve pahalı temizlik araçlarının dile gelip, hakkımızda tam olarak ne düşündüklerini bize söylediklerini hayal ediyor. 

Hafıza ve Şimdi, Kumaşlarda! <br>  Gözde İlkin

Hafıza ve Şimdi, Kumaşlarda!
Gözde İlkin

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!