Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Yönetmen: Jean-Paul Jaud
Oyuncular: Perico Légasse
Fransa, 107’, 2008, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Bu ilginç belgesel Fransa’da küçük bir dağ köyünde gerçekleştirilen deneysel bir uygulamanın izini sürer. Bölgenin belediye başkanı okullardaki öğlen yemeği menüsünün, çoğu o bölgede yetişen organik yiyeceklerden oluşturulmasına karar vermiştir. Öne sürdüğü gerekçe tarımın suni gübre ve insektisite dayalı endüstriyel üretim modeli ile yapılmasına çıkılmazsa çocuklarımızın sağlığının, kanser, kısırlık ve çevresel faktörlere bağlı başka hastalıklar yoluyla hızla bozulmaya başlayacak olmasıdır. Çocukların, anne babaların, öğretmenlerin, sağlık görevlilerinin, çiftçilerin, seçilmiş yetkililerin, bilim insanları ve araştırmacıların yer aldığı görüşmelerin yapıldığı “Food Beware” – “Gıdaya Dikkat” oluşumu, gıda endüstrisindeki ihlallere, sağlıklı gıda üretiminde karşılaşılan güçlükler ve elde edilen kazanımlar ile herkesin içinde yer alabileceği pratik çözümlere güçlü bir bakış içeriyor. Bir bölge çocuklarının sağlığını korumak için verdikleri savaşın bu olağanüstü hikayesi, üzerinde düşünülmesi gereken bir konu olduğu kadar büyümekte olan köklü bir değişimin de projesidir.

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Monsanto’nın Dünyası

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: İsimsiz Duygusallar

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bras’lar Arasında

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Sarayın Tadları

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bir Tat Meselesi

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.