(chatlandia)

Yönetmenler: Julia Meltzer, Amanda Ramos
ABD, 2000, 3', renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

(chantlandia), internet aktarmalı sohbetlere (IRC) atıfta bulunmak üzere umumi tuvalet bölmesini bir format ve metafor olarak kullanır. Videonun müziği gerçek ICR oturumlarından elde edilen transkriptler üzerine bestelendi; bu kurumsal duvarın arkasından yükselen sohbetler şehvet, mahremiyet, cesur kadınlar ve "Desiree'nin istediği"nden bahseder, ve böylece insanlar ile makinalar arasındaki ayrımı da sorgular. (Chatlandia)'da internetin sosyal mekân olarak nasıl işlediğine dair genel bir tema işleniyor ve seyircinin şunu sorgulaması teşvik ediliyor: Bilgi Çağı gerçekten de bizleri bir araya getirmekte midir yoksa bizleri birbirimizden daha da fazla mı ayırmaktadır? Sanal etkileşimlerimiz fizikî etkileşimlerimiz üzerinde dönüştürücü bir etkiye sahip midir? Bilgisayarın plastik arayüzüyle samimi ve yakın olabilir miyiz ve internet bu ihtiyacımızı nasıl besliyor?

Çevrimiçi izleme rehberi için tıklayın.

 

 

Dijital Duygular

Özgür Kuş

Dijital Duygular

Fresh Kill

Dijital Duygular

(chatlandia)

Dijital Duygular

Mükemmel Yabancılar İçin Sevgililer Günü

Dijital Duygular

Harikalar Geziniyor

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz.