Yönetmen: Sadie Benning
ABD, 1992, 20', siyah-beyaz, İngilizce; Türkçe altyazılı

Benning “kötü bir kız”la yaşadığı şehvet içeren ilişkisini, cinsiyetlerle ilişkilendirilen jestler ve Hollywood klişelerini kullarak anlatıyor; kamera karşısına bazen bir isyancı, bazen bir platin sarışın, bazen bir gangster, bazen 1950’lerdeki bir crooner müzisyeni, bazen de baygın bakışlı bir vamp kadın olarak çıkıyor. İzleyici bu ilişkiyi sigaralı pozlar, romantik slow danslar ile hızlı aksiyon ve heavy metal müzik içeren sokak çekimleri eşliğinde takip ediyor. Benning’in filmi, romantik bir hayalden öteye de geçiyor ve tensel çekimin korku, şiddet, şehvet, suçluluk ve heyecan içeren unsurlarını da yansıtıyor. Kendi değimiyle, “Aşk değildi belki ama yine de kayda değer bir şeydi…”

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

İçerde Yaşam

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Her Kızın Bir Günlüğü Olsaydı

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Kız Gücü

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Aşk Değildi

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Judy Sahneleri

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Almanca Şarkı

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”