Yönetmen: Sadie Benning
ABD, 1992, 20', siyah-beyaz, İngilizce; Türkçe altyazılı

Benning “kötü bir kız”la yaşadığı şehvet içeren ilişkisini, cinsiyetlerle ilişkilendirilen jestler ve Hollywood klişelerini kullarak anlatıyor; kamera karşısına bazen bir isyancı, bazen bir platin sarışın, bazen bir gangster, bazen 1950’lerdeki bir crooner müzisyeni, bazen de baygın bakışlı bir vamp kadın olarak çıkıyor. İzleyici bu ilişkiyi sigaralı pozlar, romantik slow danslar ile hızlı aksiyon ve heavy metal müzik içeren sokak çekimleri eşliğinde takip ediyor. Benning’in filmi, romantik bir hayalden öteye de geçiyor ve tensel çekimin korku, şiddet, şehvet, suçluluk ve heyecan içeren unsurlarını da yansıtıyor. Kendi değimiyle, “Aşk değildi belki ama yine de kayda değer bir şeydi…”

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

İçerde Yaşam

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Her Kızın Bir Günlüğü Olsaydı

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Kız Gücü

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Aşk Değildi

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Judy Sahneleri

Sadie Benning: Direniş Günlükleri

Almanca Şarkı

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!