Başsız Kadın

  • 13 Mart 2025 / 19.00
  • 28 Mart 2025 / 19.00

Yönetmen: Lucrecia Martel 
Oyuncular: María Onetto, Claudia Cantero, César Bordón, Inés Efron 
Arjantin, 2008, 87', DCP, renkli 
İspanyolca; Türkçe altyazılı  

Bağımsız sinemanın cesur ve istikrarlı auteur yönetmenlerinden Lucrecia Martel’in imzasını taşıyan Başsız Kadın, Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye için yarışmıştı. Travmanın izini süren bu sarsıcı alegori, sınıfsal dinamikleri ve erkek egemen bir dünyada kadınlara biçilen rollerin iç içe geçmiş karmaşıklığını incelikle işliyor. 

Orta yaşlı, varlıklı bir diş hekimi olan Veronica, toprak yolda tek başına araba kullanırken bir anlığına dikkatini kaybeder ve bir şeye çarptığını hisseder. Bu kaza, onun için yalnızca fiziksel değil, zihinsel bir kopuşun da başlangıcı olur. Sersemlemiş, kimliğinden ve gerçeklikten uzaklaşmış birine dönüşür; sanki uyanık halde yürüyen bir uyurgezer gibidir.   

Zaman geçtikçe, kazada birini öldürmüş olabileceği düşüncesi zihnine kök salar; yol kenarındaki bir kanalda genç bir çocuğun cesedi bulunmuştur. Hafızasındaki boşlukları doldurmaya çalışırken, Veronica’nın çevresindeki güçler, gerçeği sistematik bir şekilde silmeye başlar.  

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.