Başsız Kadın

  • 13 Mart 2025 / 19.00
  • 28 Mart 2025 / 19.00

Yönetmen: Lucrecia Martel 
Oyuncular: María Onetto, Claudia Cantero, César Bordón, Inés Efron 
Arjantin, 2008, 87', DCP, renkli 
İspanyolca; Türkçe altyazılı  

Bağımsız sinemanın cesur ve istikrarlı auteur yönetmenlerinden Lucrecia Martel’in imzasını taşıyan Başsız Kadın, Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye için yarışmıştı. Travmanın izini süren bu sarsıcı alegori, sınıfsal dinamikleri ve erkek egemen bir dünyada kadınlara biçilen rollerin iç içe geçmiş karmaşıklığını incelikle işliyor. 

Orta yaşlı, varlıklı bir diş hekimi olan Veronica, toprak yolda tek başına araba kullanırken bir anlığına dikkatini kaybeder ve bir şeye çarptığını hisseder. Bu kaza, onun için yalnızca fiziksel değil, zihinsel bir kopuşun da başlangıcı olur. Sersemlemiş, kimliğinden ve gerçeklikten uzaklaşmış birine dönüşür; sanki uyanık halde yürüyen bir uyurgezer gibidir.   

Zaman geçtikçe, kazada birini öldürmüş olabileceği düşüncesi zihnine kök salar; yol kenarındaki bir kanalda genç bir çocuğun cesedi bulunmuştur. Hafızasındaki boşlukları doldurmaya çalışırken, Veronica’nın çevresindeki güçler, gerçeği sistematik bir şekilde silmeye başlar.  

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.