Evden Haberler

  • 7 Mart 2025 / 19.00
  • 16 Mart 2025 / 15.00

Yönetmen: Chantal Akerman 
Oyuncular: Chantal Akerman 
Belçika, Fransa, 1976, 90', DCP, renkli 
Fransızca; Türkçe altyazılı 

“Chantal Akerman’ın New York’u”nun anılarını saklayan bir zaman kapsülü… Akerman’ın çektiği 16mm görüntüler, uzun planlar ve zarifçe çerçevelenmiş şehir manzaraları, yönetmenin annesinden gelen mektupları okuyan sesiyle birleşiyor. Filmin metni küçük hastalıklar, ev içi rutinler, nişanlar ve mali kaygılarla dolu bir aile yaşamının samimi bir portresini çiziyor.   

Yazıların melankolik duygusallığı, Akerman’ın tekdüze anlatıcılığıyla tezat oluştururken, aynı zamanda Manhattan’ı gerçeküstü bir şekilde boş sokaklarıyla bir hayalet kasaba olarak betimleyen yolculuk görüntüleriyle de çelişiyor. 

1950’de Brüksel’de Polonya göçmeni bir ailede doğan Chantal Akerman, köklerinin etkisini hayatı boyunca taşıdı. Akerman, filmlerinde sıkça aile geçmişine odaklandı; algı ve cinselliğe dair titiz yaklaşımı, sabit kameradan uzun ve sessiz planlarla kendini gösterdi. Yaklaşık 50 yapıtlık filmografisinde, 1975’te çektiği ikonik Jeanne Dielman, 23, Quaidu Commerce, 1080 Bruxelles filmiyle geniş kitlelerce tanınırken avangart ve feminist sinemada önemli bir yer edindi. 

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”