Evden Haberler

  • 7 Mart 2025 / 19.00
  • 16 Mart 2025 / 15.00

Yönetmen: Chantal Akerman 
Oyuncular: Chantal Akerman 
Belçika, Fransa, 1976, 90', DCP, renkli 
Fransızca; Türkçe altyazılı 

“Chantal Akerman’ın New York’u”nun anılarını saklayan bir zaman kapsülü… Akerman’ın çektiği 16mm görüntüler, uzun planlar ve zarifçe çerçevelenmiş şehir manzaraları, yönetmenin annesinden gelen mektupları okuyan sesiyle birleşiyor. Filmin metni küçük hastalıklar, ev içi rutinler, nişanlar ve mali kaygılarla dolu bir aile yaşamının samimi bir portresini çiziyor.   

Yazıların melankolik duygusallığı, Akerman’ın tekdüze anlatıcılığıyla tezat oluştururken, aynı zamanda Manhattan’ı gerçeküstü bir şekilde boş sokaklarıyla bir hayalet kasaba olarak betimleyen yolculuk görüntüleriyle de çelişiyor. 

1950’de Brüksel’de Polonya göçmeni bir ailede doğan Chantal Akerman, köklerinin etkisini hayatı boyunca taşıdı. Akerman, filmlerinde sıkça aile geçmişine odaklandı; algı ve cinselliğe dair titiz yaklaşımı, sabit kameradan uzun ve sessiz planlarla kendini gösterdi. Yaklaşık 50 yapıtlık filmografisinde, 1975’te çektiği ikonik Jeanne Dielman, 23, Quaidu Commerce, 1080 Bruxelles filmiyle geniş kitlelerce tanınırken avangart ve feminist sinemada önemli bir yer edindi. 

Başka Bir Yerde

Aydınlık Hayallerimiz

Başka Bir Yerde

Evden Haberler

Başka Bir Yerde

Wendy ve Lucy

Başka Bir Yerde

Başsız Kadın

Başka Bir Yerde

Piyano

Başka Bir Yerde

Yersiz Yurtsuz

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.