Ben ve Nuri Bala

  • 7 Mart 2020 / 14.00
  • 3 Eylül 2020 / 18.00

Yönetmen: Melisa Önel
Türkiye, 2009, 42', HDD, renkli
Türkçe; İngilizce altyazılı

Ben ve Nuri Bala, kadınlık ve erkeklik kategorilerinin dışına taşan feminist aktivist Esmeray'ın hayatı üzerine bir belgesel. Bu film Esmeray'ın tecrübesini, bir beden, coğrafya ve mekana ait olmayı anlamak üzerine çıkılan kişisel bir yolculuk. Film İstanbul'un sokaklarından Kars'ın Eşmeyazı köyüne uzanan hikayesiyle bizi bir yere ait olmanın özlemi ve kimliklerimizi oluşturan koşullar arasında getirip götürüyor. Esmeray'ın kendi dilinden bir nevi biyografisi olan film özlem, aidiyet, göç ve şiddet gibi konulara Esmeray'ın hikayesi üzerinden bakabilmemizi sağlıyor.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Kader Kısmet <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Kader Kısmet
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.