Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

  • 7 Mart 2020 / 15.30
  • 13 Eylül 2020 / 13.00

Yönetmen: Chantal Akerman
Oyuncular: Delphine Seyrig, Jan Decorte, Henri Storck, Jacques Doniol-Valcroze
Belçika, Fransa, 1975, 202', BluRay, renkli 
Fransızca; Türkçe altyazılı

Orta yaşlı bir dul olan Jeanne Dielman'ın günlük yaşamı rutin işlerle doludur - yatak toplamak, oğluna akşam yemeği hazırlamak ve ara ara numaralar çevirmek. Chantal Akerman’ın film tarihinde eşsiz bir yeri olan Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel adlı filmi, günlük yaşamı yavaş yavaş parçalanan bir kadının evrenini, bir kıyametin yaklaştığı duygusu ile titiz biçimde aktarıyor. Hem yoğun bir karakter incelemesi, hem de sinema tarihinin en hipnotik ve bütünlüklü mekan ve zaman tasvirlerinden biri olan Jeanne Dielman, onlarca yıldır analiz ve tartışmalara konu olan şaşırtıcı ve vurucu bir denemedir.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu