Sfenks'in Bilmeceleri

  • 11 Eylül 2020 / 18.00
  • 19 Eylül 2020 / 15.00

Yönetmenler: Laura Mulvey, Peter Wollen
Oyuncular: Dinah Stabb, Merdelle Jordine, Riannon Tise, Clive Merrison 
İngiltere, 1975, 92', DCP, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Laura Mulvey ve Peter Wollen’in görsel bakımdan vurucu ve entelektüel açıdan yoğun çalışması Sfenks'in Bilmeceleri, 1970'lerde İngiltere'den çıkan en önemli avangard filmlerden biridir. Filmde, kadınların temsili, anneliğin toplumdaki konumu ve anne - kız ilişkileri ele alınır. Çoğu kesintisiz dairesel pan'lar şeklinde çekilmiş bir dizi bölümden oluşan film, Malcolm LeGrice’in mutfağı ve Stephen Dwoskin’in yatak odası gibi çeşitli özel ve kamusal alanlarda çekilmiştir.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar.