Yönetmen: Nazlı Dinçel
ABD, 2015, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Yönetmen kendisini mastürbasyon esnasında görüntüleyerek bir tartışmanın kaynağını açar" /> Pera Müzesi

Yalnız Edimler #4

  • 8 Mart 2020 / 16.00
  • 16 Eylül 2020 / 18.00

Yönetmen: Nazlı Dinçel
ABD, 2015, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Yönetmen kendisini mastürbasyon esnasında görüntüleyerek bir tartışmanın kaynağını açar. Başkalarının onun bedenini ve alışkanlıklarını sahiplenişini işitir: Çocukluğundaki muhafazakar çevreden insanları duyar. İzleyici de bu mahrem edimi izleyerek onu sahiplenmektedir. Onu önce 9 yaşında, sonra 12 yaşında görürüz. Popüler şahsiyetleri izler ve onların bedenlerinin failliğini reddeder; daha sonra ötekiyi, vücudu dışındaki diğer nesneleri bir kenara atar: Gençlik öfkesi içinde, kendisinden başka hiç kimsenin zirveye ulaşmasına izin vermez.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris).