Yalnız Edimler #4

  • 8 Mart 2020 / 16.00
  • 16 Eylül 2020 / 18.00

Yönetmen: Nazlı Dinçel
ABD, 2015, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Yönetmen kendisini mastürbasyon esnasında görüntüleyerek bir tartışmanın kaynağını açar. Başkalarının onun bedenini ve alışkanlıklarını sahiplenişini işitir: Çocukluğundaki muhafazakar çevreden insanları duyar. İzleyici de bu mahrem edimi izleyerek onu sahiplenmektedir. Onu önce 9 yaşında, sonra 12 yaşında görürüz. Popüler şahsiyetleri izler ve onların bedenlerinin failliğini reddeder; daha sonra ötekiyi, vücudu dışındaki diğer nesneleri bir kenara atar: Gençlik öfkesi içinde, kendisinden başka hiç kimsenin zirveye ulaşmasına izin vermez.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Kâhin Serenatları I İki Elli, Kübra Uzun

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ilk çalma listesi Kübra Uzun’un hazırladığı "İki Elli".

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.