Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Emmy Bacharach, 2020
6’

Kapsamlı bir deneyim ve film olarak tasarlanan bu çalışma, Türkiye’nin güneydoğusundaki kadim kentlerden Hasankeyf’in Ilısu Barajı’nın tehdidi altında kalışını ele alıyor. İşin üretildiği Kasım 2019’dan bu yana, baraj Dicle Nehri’nin su seviyesini yükselterek Hasankeyf’in sular altında kalmasına neden oldu. Bu çalışma, Hasankeyf’i bölgeden toplanmış fotogrametrik malzemeler aracılığıyla temsil ediyor, mağaraların dijital formatta özgün bir kayda sahip olmasını sağlıyor, farklı toplumlar, coğrafyalar ve yaşam biçimleri arasında empati kurmak için sanal gerçekliğin taşıdığı potansiyeli araştırıyor.

Bu çalışma, insan merkezci olmayan bir bakış açısıyla bu bereketli bölgeyi Mezopotamya’nın kadim uygarlıkları için yurda dönüştüren Dicle Nehri’ne odaklanarak suyun insan yerleşimleriyle ilişkini araştırıyor. Bin yıldır toprağı ve buradaki insanları besleyen su, artık bölge için ağır ekolojik sonuçlar doğuracak bir altyapı projesi olan hidroelektrik enerji santrali için kullanılıyor.

Deneyim iki öğeden oluşuyor: Dağlar üzerinden nehri takip eden Bilinç Akışı ve seyirciyi su altına daldıkça bir dizi mağaraya taşıyan Hasankeyf Mağaraları. Suyun aksak sesi ise tuhaf bir insanüstü ses algısı yaratıyor.

ATÖLYE ve British Council ortaklığında, Kültürlerarası Diyalog Programı kapsamında Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti'nin desteğiyle yürütülen Connect for Creativity’nin konuk sanatçı programı kapsamında İstanbul’da üretilmiştir.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

 

Kendine Ait Bir Saha

Kendine Ait Bir Saha

Pera Film Altın Madalya: Sporda Kadın programı kapsamında 5Harfliler ile bir yazı dizisi sunuyor. Kendilerini; “kadın gündeminin peşinde, bağımsız bir internet sitesi” diye tanımlayan 5Harfliler bizim için hazırladıkları ilk yazılarında Yeni Nesil Kraliçeler: Bir Zanzibar Futbol Öyküsü belgeselini ele alıyor. Serinin bu ilk yazısı Denzi Deng’in kaleminden!

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.