Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Emmy Bacharach, 2020
6’

Kapsamlı bir deneyim ve film olarak tasarlanan bu çalışma, Türkiye’nin güneydoğusundaki kadim kentlerden Hasankeyf’in Ilısu Barajı’nın tehdidi altında kalışını ele alıyor. İşin üretildiği Kasım 2019’dan bu yana, baraj Dicle Nehri’nin su seviyesini yükselterek Hasankeyf’in sular altında kalmasına neden oldu. Bu çalışma, Hasankeyf’i bölgeden toplanmış fotogrametrik malzemeler aracılığıyla temsil ediyor, mağaraların dijital formatta özgün bir kayda sahip olmasını sağlıyor, farklı toplumlar, coğrafyalar ve yaşam biçimleri arasında empati kurmak için sanal gerçekliğin taşıdığı potansiyeli araştırıyor.

Bu çalışma, insan merkezci olmayan bir bakış açısıyla bu bereketli bölgeyi Mezopotamya’nın kadim uygarlıkları için yurda dönüştüren Dicle Nehri’ne odaklanarak suyun insan yerleşimleriyle ilişkini araştırıyor. Bin yıldır toprağı ve buradaki insanları besleyen su, artık bölge için ağır ekolojik sonuçlar doğuracak bir altyapı projesi olan hidroelektrik enerji santrali için kullanılıyor.

Deneyim iki öğeden oluşuyor: Dağlar üzerinden nehri takip eden Bilinç Akışı ve seyirciyi su altına daldıkça bir dizi mağaraya taşıyan Hasankeyf Mağaraları. Suyun aksak sesi ise tuhaf bir insanüstü ses algısı yaratıyor.

ATÖLYE ve British Council ortaklığında, Kültürlerarası Diyalog Programı kapsamında Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti'nin desteğiyle yürütülen Connect for Creativity’nin konuk sanatçı programı kapsamında İstanbul’da üretilmiştir.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Gerçekler Acıtır!   Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Gerçekler Acıtır! Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi öğrencilerinin eserlerinin önemli bir bölümü sosyo-politik, ekonomik ve kültürel çağdaş gerçeklerin çoğunlukla acı verici yönleriyle uğraşıyor, bu konuda bir farkındalık yaratıyor, bize sesleniyor, bizi uyarıyor, tartışma yaratıp bize yeni yorumlar sunuyor.

Mersad Berber

Mersad Berber

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.