Empati Seansları
5. İstanbul Tasarım Bienali

15 Ekim - 15 Kasım 2020

İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen 5. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında hazırlanan Empati Seansları, empati kavramını genişleten bir film seçkisi. Sanatçıların ve tasarımcıların ürettiği bu filmler, seyircileri yeryüzünden okyanusların derinliklerine kadar farklı bakış açılarını benimsemeye (suyun, kaplumbağanın, hatta bir bakterinin bakış açısı) ve dijital âlemdeki çok sayıda alanı keşfetmeye davet ediyor. Mevcut ve kurgusal teknolojilere eleştirel yaklaşan bu filmler, ışınlanma, yüz tanıma, yapay zekâ, robotbilim, biyoteknoloji ve artırılmış gerçekliğe özgü önyargılara ve empati ihtimallerine ışık tutuyor. Filmler her Perşembe ve Pazar saat 13.00’te gösterilecek.

Bu program kapsamındaki gösterimler ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Hamam

Hamam

Cura

Cura

Karanlık Kökenler

Karanlık Kökenler

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Shirley’nin Ardında

Shirley’nin Ardında

KAPS Adası’nda Parti

KAPS Adası’nda Parti

Dip Akıntısı

Dip Akıntısı

5. İstanbul Tasarım Bienali

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) iş birliğiyle, “Empatiye Dönüş: birden fazlası için tasarım” temalı 5. İstanbul Tasarım Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. İKSV tarafından VitrA sponsorluğunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle düzenlenen 5. İstanbul Tasarım Bienali’nin küratörlüğünü Mariana Pestana, Sumitra Upham (Programlar Küratörü) ve Billie Muraben (Asistan Küratör, Editör Yardımcısı) ile birlikte üstleniyor.

5. İstanbul Tasarım Bienali

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...