Empati Seansları
5. İstanbul Tasarım Bienali

15 Ekim - 15 Kasım 2020

İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen 5. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında hazırlanan Empati Seansları, empati kavramını genişleten bir film seçkisi. Sanatçıların ve tasarımcıların ürettiği bu filmler, seyircileri yeryüzünden okyanusların derinliklerine kadar farklı bakış açılarını benimsemeye (suyun, kaplumbağanın, hatta bir bakterinin bakış açısı) ve dijital âlemdeki çok sayıda alanı keşfetmeye davet ediyor. Mevcut ve kurgusal teknolojilere eleştirel yaklaşan bu filmler, ışınlanma, yüz tanıma, yapay zekâ, robotbilim, biyoteknoloji ve artırılmış gerçekliğe özgü önyargılara ve empati ihtimallerine ışık tutuyor. Filmler her Perşembe ve Pazar saat 13.00’te gösterilecek.

Bu program kapsamındaki gösterimler ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Hamam

Hamam

Cura

Cura

Karanlık Kökenler

Karanlık Kökenler

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Shirley’nin Ardında

Shirley’nin Ardında

KAPS Adası’nda Parti

KAPS Adası’nda Parti

Dip Akıntısı

Dip Akıntısı

5. İstanbul Tasarım Bienali

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) iş birliğiyle, “Empatiye Dönüş: birden fazlası için tasarım” temalı 5. İstanbul Tasarım Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. İKSV tarafından VitrA sponsorluğunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle düzenlenen 5. İstanbul Tasarım Bienali’nin küratörlüğünü Mariana Pestana, Sumitra Upham (Programlar Küratörü) ve Billie Muraben (Asistan Küratör, Editör Yardımcısı) ile birlikte üstleniyor.

5. İstanbul Tasarım Bienali

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Akışkan Kimlikler  Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Akışkan Kimlikler Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.