Jawa El Khash, 2020
8’44”

Hamam bir sanal gerçeklik deneyimi. Işık ve su gibi ruhani öğeler aracılığıyla İslam mimarisinin görkemli ve romantik doğasını deneyimleme fırsatı. İslam mimarisinde ışık tavandan sızarken bir kutsallık duygusu uyandıran, dokunduğu her nesneye parlak altın sarısı bir görünüm bahşederek mekânda ruhu aydınlatan heybetli bir unsur. Dahili ile zahiri, gerçek ile hayal arasındaki mesafeyi bulanıklaştıran gün ışığı, iki ayrı âlemi, yani görünen ile görünmeyeni, insan ile yüce varlığı birbirine bağlayan aracı rolünü üstleniyor. Suyun müziği, çeşmelerde ve havuzlarda ritmik şekilde titreşerek, görünmez zaman nehrinin akışını hatırlatırcasına size eşlik ediyor. Gerçek hayattakilerin aksine bu hamam insan ruhundan yoksun. Bu dünyanın canlıları kelebekler, tespihler, fenerler, sis, su ve ışık. Bu simgesel öğeler aracılığıyla, fiziksel gerçekliğin sınırları gerçeküstünü ve ıssızlığı soluyan sanal bir ortama dönüşüyor.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

 

Giacometti’nin Son Yapıtları

Giacometti’nin Son Yapıtları

Ölümünden önceki yıl, 1965 yılında, Alberto Giacometti New York, Museum of Modern Art’ta, Londra, Tate Gallery’de ve Danimarka, Louisiana Museum of Art’ta büyük başarı kazanan üç kapsamlı retrospektif sergi için çağrılır. 

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.