Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Paula Gaetano Adi, 2020
15’

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar adlı video-makale. Hem teknolojinin hem de insanın temel tanımını alaşağı edecek bir robot “genel grevini” desteklemeye yönelik acil bir çağrı, öte yandan insanlığın tanım ölçütü olarak “beyaz adam”ı reddediyor. Bu görsel manifesto, toplumsal hiyerarşileri ve eşitsizliği sürdüren ırksal ve sömürgeci bakışı güçlendiren, modern robot ve yapay zekâ teknolojilerinde uygulanan emperyalizm biçimlerinden vazgeçmenin önemini gösteriyor, bir yandan da emek sömürüsünden devrimci bir kurtuluşu vadeden tekno-liberal projeye arka çıkıyor.

Arşiv malzemesini buluntu malzemelerle, animasyonla, kompozit görüntülerle ve birinci tekil şahıstan konuşan dış sesle harmanlayan film, üç kısma ayrılıyor: (I) Robotlar Grevde: Robo-kıyametler Tekrar Yürürlükte; (II) Araçsallığın Ötesinde Robotlar: İnsanlık Yeniden Fethedildi ve (III) Robotlar Çoğul Evrende: Animizm Yeniden Yüklendi. Bu üç kısmın her biri zamanımızın temel siyasal zorluklarına ve estetik ihtiyaçlarına değiniyor: Makinenin sömürgecilikten kurtulması ve sömürgecilik öncesi yıkıcı olmayan yaşam biçimlerinin ontolojilerini, epistemolojilerini ve teknolojilerini talep edebilen radikal hayal gücü.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho Benito 18 Nisan 1935’te, Kosta Rika’nın Punteneras bölgesinde dünyaya geldi. Ailesi başkent San José’ye göçtü ve Sancho 1952 yılında buradaki Kosta Rika Lisesi’ni bitirdi. Daha sonra Kosta Rika Üniversitesi İktisadi Bilimler Okulu’nda eğitim görmeye başladı ve 1958 yılında iktisat bölümünden birincilikle mezun oldu.