Bir Aile Filmi

  • 10 Şubat 2017 / 21.00
  • 12 Şubat 2017 / 18.00

Yönetmen: Olmo Omerzu
Oyuncular: Daniel Kadlec, Jenovéfa Boková, Vanda Hybnerová, Karel Roden, Eliska Krenková, Martin Pechlát
Çekya, Almanya, Slovenya, Fransa, Slovakya, 2015, 95’, renkli
Çekçe; Türkçe altyazılı

Irena ve Igor çifti, yanlarına köpekleri Otto’yu da alarak uzun bir yolculuğa çıkar, okyanusa açılırlar. Geride bıraktıkları, biri lisede, diğeri üniversitede öğrenci iki çocuklarına güvenleri tamdır. Video görüşmeleriyle evde olup biteni rahatlıkla takip edebileceklerini düşünmüşlerdir. Kaderin ve doğanın kötü sürprizleri sonucu okyanusta kaybolan çift, yalnız kaldıkları evde özgürlüklerinin tadını çıkarmayı abartan çocukları ve bir bir açığa çıkan aile sırları… Tüm bunlar Bir Aile Filmi’nin sevimli ve yetenekli köpeği Otto’nun yaşadıklarının yanında bir hiç kalıyor!

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Bombon Köpek

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Beyaz Tanrı

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Wendy ve Lucy

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Wiener-Dog

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Truman

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

En Güzel Köpek

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Köpeğim Tulip

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Bir Aile Filmi

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Baxter

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Köpeğin Kalbi

Bir Aile Filmi

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.