Çatışma Sonu

  • 30 Kasım 2013 / 19.00
  • 1 Aralık 2013 / 14.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Juliette Binoche, Liron Levo, Jeanne Moreau, Barbara Hendricks, Dana Ivgy, Hiam Abbass, Tomer Russo, Israel Katorza, Yussuf Abu Warda, Uri Klauzner
İsrail, Fransa, Almanya, İtalya; 115’, 2007, renkli
İbranice, İngilizce, Fransızca, Arapça; Türkçe altyazıyla

Ana, babasının ölümü üzerine Fransa’ya gelen, yıllardır ayrı olduğu İsrailli üvey erkek kardeşi Uli ile yeniden bir araya gelir. 20 yıl önce doğum sonrasında evlatlık verdiği kızının izini bulmak üzere İsrail’e dönmeye karar verir. Araba, tren ve vapurla sınırları aşan Ana ve Uli, Gazze’deki İsrailli yerleşimcilerin 2005’te ordu zoruyla bölgeden çıkarılmasının yarattığı duygusal ve fiziksel çalkantının ortasına düşer... Burada “çatışma sonu” (disengagement), İsrail hükümetinin Gazze’den çekilme politikalarına ve İsrail vatandaşlarının bölgedeki tartışmalı alanlarda kurduğu yasadışı yerleşimlerin zorla yıkılmasına açıkça gönderme yapıyor. Ancak Amos Gitai’nin yaratıcılığı, bu terime çok daha ince ve kişisel başka bir anlam yüklüyor. Bu iki anlam düzeyi birbiriyle konuşurken, Gitai de bütün sanatını konuşturuyor ve terimi hem duygusal, hem de entelektüel anlamda derinlemesine inceliyor. Ortaya çıkan sonuç, Gitai’nin en iyi yapıtlarından biri.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Çatışma Sonu

Esir Sultan

Esir Sultan

Yunanlıların Türk boyunduruğunu kırmak için yürüttükleri savaş Avrupa tarafından yakından takip ediliyordu. Romantizmin hakim olduğu bu çağda, Yunanistan’ın çevresinde 1821 ile 1832 arasında gelişen olaylar ulusal bağımsızlık mücadelesinin bir sembolü haline gelmişti. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık.