Çatışma Sonu

  • 30 Kasım 2013 / 19.00
  • 1 Aralık 2013 / 14.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Juliette Binoche, Liron Levo, Jeanne Moreau, Barbara Hendricks, Dana Ivgy, Hiam Abbass, Tomer Russo, Israel Katorza, Yussuf Abu Warda, Uri Klauzner
İsrail, Fransa, Almanya, İtalya; 115’, 2007, renkli
İbranice, İngilizce, Fransızca, Arapça; Türkçe altyazıyla

Ana, babasının ölümü üzerine Fransa’ya gelen, yıllardır ayrı olduğu İsrailli üvey erkek kardeşi Uli ile yeniden bir araya gelir. 20 yıl önce doğum sonrasında evlatlık verdiği kızının izini bulmak üzere İsrail’e dönmeye karar verir. Araba, tren ve vapurla sınırları aşan Ana ve Uli, Gazze’deki İsrailli yerleşimcilerin 2005’te ordu zoruyla bölgeden çıkarılmasının yarattığı duygusal ve fiziksel çalkantının ortasına düşer... Burada “çatışma sonu” (disengagement), İsrail hükümetinin Gazze’den çekilme politikalarına ve İsrail vatandaşlarının bölgedeki tartışmalı alanlarda kurduğu yasadışı yerleşimlerin zorla yıkılmasına açıkça gönderme yapıyor. Ancak Amos Gitai’nin yaratıcılığı, bu terime çok daha ince ve kişisel başka bir anlam yüklüyor. Bu iki anlam düzeyi birbiriyle konuşurken, Gitai de bütün sanatını konuşturuyor ve terimi hem duygusal, hem de entelektüel anlamda derinlemesine inceliyor. Ortaya çıkan sonuç, Gitai’nin en iyi yapıtlarından biri.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Çatışma Sonu

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Osmanlı İmparatorluğu’nun son iki yüzyılı boyunca Türkiye topraklarını ziyaret etmiş, eserlerinde Türk konularını işlemiş sanatçılar arasında bazıları çok özel bir yere sahiptir. 

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

Pera Müzesi Instagram hesabını bir günlüğüne  “Bu Bir Aşk Şarkısı Değil” sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’e emanet ettik!

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.