Alila

  • 20 Kasım 2013 / 19.00
  • 27 Kasım 2013 / 19.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Yaël Abecassis, Uri Klauzner, Hanna Laslo, Ronit Elkabetz, Amos Lavie, Lupo Berkowitch, Liron Levo
İsrail, Fransa; 120’, 2003, renkli
İbranice, İngilizce; Türkçe altyazıyla

İhtiyar Schwartz o güne dek huzur dolu bir hayat sürmüştür; ona bakan Filipinli genç bir kadın olan Linda, yanında köpeği olmadan dışarı çıkmayan komşusu Aviram ve avlunun öbür tarafındaki İlan’la aşk yaşayan (Schwartz bundan pek de rahatsız değildir) Mali vardır çevresinde. Ancak son zamanlarda her şey çığırından çıkmış gibidir. Binada her gün çığlıklar, bağrışmalar yankılanmaktadır. Hezi, metresi Gabi’yle sevişmek için gizlice bir daire kiralamıştır, Gabi’nin zevk çığlıkları da bütün komşuları kapıya çıkarttırmaktadır; acaba sebep bu mudur? Yoksa avluyu izinsiz bir biçimde evlerine katan yeni komşular mıdır sebep? Mali’nin bile başı derttedir: İşi yürüten müteahhit, Çinli işçileriyle birlikte onun evinin önünde kamp kurmuştur. Üstelik adam, Mali’nin eski kocasıdır. Bunlar yetmezmiş gibi, oğulları Eyal ordudan firar etmiştir... Tel Aviv’le Yafa arasındaki sınırda bulunan bir binada, günlük yaşamın dökümü...

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Ailevi ve Ortak Kültürel Tarihler  <br> Njideka Akunyili Crosby

Ailevi ve Ortak Kültürel Tarihler
Njideka Akunyili Crosby

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Kozbekçi Mustafa Ağa

Kozbekçi Mustafa Ağa

1709’da Rus Çarı Petro’ya yenildikten sonra Osmanlı’ya sığınan Demirbaş Şarl (XII. Karl) 5 yıl boyunca maiyetiyle birlikte Bender’de kalmış, tüm masrafları Osmanlı tarafından karşılanmış, kendisine maaş bağlanmış ve borç para verilmiştir.