Esther

  • 23 Kasım 2013 / 18.00
  • 28 Kasım 2013 / 19.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular: Simona Benyamini, Mohammed Bakri, Juliano Merr, Zare Vartanian, Schmuel Wolf, David Cohen, Sarah Cohen, Rim Bani
İsrail, Avusturya, İngiltere; 97’, 1985, renkli
İbranice; Türkçe altyazıyla

Film, dev bir “tableau vivant” olarak tasarlanmış ve Eski Ahit’teki Ester’in hikayesini anlatıyor: Kral Hşayarşa tarafından eş olarak seçilen Ester, Yahudi olduğunu bilmemektedir. Halkına karşı girişilecek bir komployu öğrendiğinde, onları kurtarmayı başarır. Bu hayatta kalma ve direniş mitini kullanan Amos Gitai, Yahudilerin kendi düşmanlarına karşı giriştiği intikam katliamlarını da anlatıyor. Bu şiddet, günümüz olaylarında da yankılanıyor ve Gitai’nin hikayeyi filme çektiği Wadi Salib’deki yıkıntıların vurguladığı bir koşutluk yaratıyor. Film, Spirit of Exile (Sürgün Ruhu) adını taşıyan üçlemenin ilk filmi; diğer bölümler Berlin, Kudüs ve Golem’i kapsıyor.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

Pera Müzesi Instagram hesabını bir günlüğüne  “Bu Bir Aşk Şarkısı Değil” sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’e emanet ettik!

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.