Yönetmen: John Akomfrah
Oyuncular: 
Tania Rogers, Evans Oma Hunter, Frank Parkes, Sally Sagoe
İngiltere, 1988, 76', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Kanıt, Başkan Kwame Nkrumah’ın Afrika sosyalizmi deneyine son veren 1966 darbesinin üzerinden geçen yıllardan sonra ilk kez çağdaş Gana’ya dönen eski aktivist, yeni haber sunucusu Abena karakteri üzerinden, sömürge sonrası toplumların durumunu ele alıyor.

‘Anıların savaş alanında’ sürüklenen Abena, kendisini kamusal tarih ile bireysel bellek arasındaki gerilimin içerisinde bulur. Sömürge sonrası dönemin travmalarının duygusal ortamını yansıtmayı amaçlayan ıssız ve kasıtlı olarak soğuk bir his veren kareleri filmin dikkat çekici özelliklerinden biri.

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Handsworth Şarkıları

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Kanıt

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Kimin Kalbe İhtiyacı Var

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Çocuk Gibi Konuş

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Dokuz İlham Perisi

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.