Yönetmen: John Akomfrah
Oyuncular: 
Tania Rogers, Evans Oma Hunter, Frank Parkes, Sally Sagoe
İngiltere, 1988, 76', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Kanıt, Başkan Kwame Nkrumah’ın Afrika sosyalizmi deneyine son veren 1966 darbesinin üzerinden geçen yıllardan sonra ilk kez çağdaş Gana’ya dönen eski aktivist, yeni haber sunucusu Abena karakteri üzerinden, sömürge sonrası toplumların durumunu ele alıyor.

‘Anıların savaş alanında’ sürüklenen Abena, kendisini kamusal tarih ile bireysel bellek arasındaki gerilimin içerisinde bulur. Sömürge sonrası dönemin travmalarının duygusal ortamını yansıtmayı amaçlayan ıssız ve kasıtlı olarak soğuk bir his veren kareleri filmin dikkat çekici özelliklerinden biri.

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Handsworth Şarkıları

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Kanıt

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Kimin Kalbe İhtiyacı Var

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Çocuk Gibi Konuş

John Akomfrah: Hafıza Odaları

Dokuz İlham Perisi

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.