}

Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

  • 5 Ekim 2016 / 19:00

Yönetmen: Sergey Ayzenştayn
Oyuncular: Aleksandr Antonov, Vladimir Barsky, Grigori Aleksandrov, Ivan Bobrov 
1925, 75’, Sovyetler Birliği, siyah-beyaz, sessiz, Türkçe altyazıyla 

Rusya'nın ve Avrupa'nın en eski ve büyük film stüdyosu Mosfilm tarafından yapılan ve Türkiye'de ilk kez 1927'de gösterilen Potemkin Zırhlısı’nın yönetmeni pek çoklarınca sinemanın dahi çocuğu olarak gösterilen Sergey Ayzenştayn. Yönetmenin bu ikinci filmi, Potemkin Zırhlısı Ayaklanması olarak bilinen gerçek bir olaydan alınmıştır. Filmde, 1905 yılında Rusya'nın Karadeniz filosuna bağlı Savaş Gemisi Potemkin'de dayanılmaz yaşama koşullarından bezmiş mürettebatın çar rejimine bağlı subaylara karşı başlattıkları bir ayaklanmanın sonunda gemiyi ele geçirmeleri ve sonrasında gelişen olaylar gerçekçi ama bir ölçüde de romantik bir zeminde anlatılmış, epik bir hava katılmıştır. Film sosyalist propagandayı hedeflerken, yönetmenin teknik buluşları, anlatımı zenginleştiren biçimsel yönelimleri sonucunda sinemanın gelişimi açısından da çığır açıcı olmuştur.

Sunum: Doç. Dr. Okan Ormanlı

Sinematek Yaşıyor!

Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

Sinematek Yaşıyor!

Metropolis

Sinematek Yaşıyor!

Geçip Giden Çatana
L’Atalante

Sinematek Yaşıyor!

Sevgilim Hiroshima
Hiroshima mon amour

Sinematek Yaşıyor!

Rocco ve Kardeşleri
Rocco e i suoi fratelli

Sinematek Yaşıyor!

Salvatore Giuliano

Sinematek Yaşıyor!

Nefret
Le Mépris

Sinematek Yaşıyor!

Sekiz Buçuk

Sinematek Yaşıyor!

Persona

Sinematek Yaşıyor!

Umut

Sinematek Yaşıyor!

Konformist
Il Conformista

Sinematek Yaşıyor!

Gelin

Sinematek Yaşıyor!

Ayna
Zerkalo

Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Gençlik dönemi yapıtlarına ayrılan ilk bölümde, az bilinen bir dizi resim üstünden, babası, İsviçreli Art-İzlenimci ressam Giovanni Giacometti’nin etkisi ve genç sanatçının gelişimindeki rolü ortaya koyuyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.