Samuray Kedi

  • 14 Ocak 2018 / 14.00
  • 3 Şubat 2018 / 16.00

Yönetmenler: Takeshi Watanabe, Yoshitaka Yamaguchi
Oyuncular: Kazuki Kitamura, Yôsuke Asari, Yoriko Dôguchi
Japonya, 2014, 100’, renkli
Japonca; Türkçe altyazılı
 

Neko Samurai (Samuray Kedi) “Japonya’nın en sevilen iki kültür ikonunu, yani samuraylar ve kedileri bir araya getirirsek ne olurdu?” sorusunu soruyor. Yanıtsa yakın zamanda Japonya’dan çıkan en keyifli ve sevimli komedilerden biri oluyor. Köpeksever bir grup, beş parasız ve işsiz Madarame’yi işe alıyor. Madarame’nin görevi, köpekseverlerin yüzyıllardır şiddetli bir biçimde çarpıştıkları rakipleri kediseverler grubunun ödüllü beyaz kedisine suikast düzenlemek. Fakat Madarame kediyi gördüğü anda yumuşayıp görevini yarıda bırakarak onu kaçırınca iki grup da samuraydan intikam alma yarışına giriyor. An meselesi olan hesaplaşma ise taze “kedisever”i sınamayı bekliyor.

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Hırsız Kedi Paris’te

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Gelecek

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi Kiralama Servisi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Tuhaf Kedicik

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedilere Alerjisi Var

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Tekir

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Samuray Kedi

Miyav! <br> Dilini Kedi Mi Yuttu?

Kedi Ninja

Samuray Kedi

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’nda öznel ve duygusal durumları bir araya getirerek tek yönlü tarih ve zaman algısını sorgularken ziyaretçileri çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.