İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Oussama Nadir, Mohsen Mohieddin, Nour El-Sherif
Mısır, 120’, 1982, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

Ünlü aktör Nour El Cherif, bu filmde Mısırlı sinemacı Yehia Mourad’ı, onu İskenderiye, Neden? filminde gördüğümüz zamandan yaklaşık otuz yıl sonraki halinde canlandırıyor. Yehia, kariyerinde başarılı olmasına rağmen, karısından ve çocuklarından uzaklaşmıştır ve kalp sıkışıklığı sebebiyle en son filminin bitiş sahnelerini çekmek konusunda zorluk yaşamaktadır. İnceleme için İngiltere’ye uçan Yehia’nın aniden ameliyat edilmesi gerektiği ortaya çıkar. Doktorlar Yehia’nın kalbini kurtarmaya çalışırken, yönetmenin vücudunda, genç Yehia’nın yetişkin Yehia’yı öldürmeye teşebbüs ettiği iddia edilen bir mahkeme duruşması gerçekleşmektedir. Yönetmenin annesi, kız kardeşi, karısı ve hayatındaki diğer önemli figürlerin şahitlik yaptığı duruşmanın yanı sıra Yehia’nın geçmişi da gözler önüne serilir. Gerçek ile kurgunun, yer yer zeki ve absürt fantezi öğelerinin kesintisiz bir biçimde birleştiği film farklı karakterleri inceliyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Kartpostal Çıplakları

Kartpostal Çıplakları

Çıplaklığın seyirlik halleri, Osmanlı’nın dünyasına resimlerden önce kartpostallarda ulaşır. 1890’lardan itibaren ve özellikle 1910’larda, II. Meşrutiyet’in ilanından sonraki yıllara rastlayan dönemde elden ele, kentten kente dolaştığı anlaşılmaktadır.

Paula Rego İstanbul’da!

Paula Rego İstanbul’da!

Biz, yani ben ve okul arkadaşlarımdan bazıları, Paula Rego’yu biliyorduk. İtiraf etmeliyim, ben Rego’nun nereli olduğunu bilmiyordum, Portekiz’in Avrupa’nın neresinde yer aldığını da.

Gerçekler Acıtır!   Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Gerçekler Acıtır! Küratör Anlatıyor: Günümüz İmgeleri

Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi öğrencilerinin eserlerinin önemli bir bölümü sosyo-politik, ekonomik ve kültürel çağdaş gerçeklerin çoğunlukla acı verici yönleriyle uğraşıyor, bu konuda bir farkındalık yaratıyor, bize sesleniyor, bizi uyarıyor, tartışma yaratıp bize yeni yorumlar sunuyor.