İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Oussama Nadir, Mohsen Mohieddin, Nour El-Sherif
Mısır, 120’, 1982, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

Ünlü aktör Nour El Cherif, bu filmde Mısırlı sinemacı Yehia Mourad’ı, onu İskenderiye, Neden? filminde gördüğümüz zamandan yaklaşık otuz yıl sonraki halinde canlandırıyor. Yehia, kariyerinde başarılı olmasına rağmen, karısından ve çocuklarından uzaklaşmıştır ve kalp sıkışıklığı sebebiyle en son filminin bitiş sahnelerini çekmek konusunda zorluk yaşamaktadır. İnceleme için İngiltere’ye uçan Yehia’nın aniden ameliyat edilmesi gerektiği ortaya çıkar. Doktorlar Yehia’nın kalbini kurtarmaya çalışırken, yönetmenin vücudunda, genç Yehia’nın yetişkin Yehia’yı öldürmeye teşebbüs ettiği iddia edilen bir mahkeme duruşması gerçekleşmektedir. Yönetmenin annesi, kız kardeşi, karısı ve hayatındaki diğer önemli figürlerin şahitlik yaptığı duruşmanın yanı sıra Yehia’nın geçmişi da gözler önüne serilir. Gerçek ile kurgunun, yer yer zeki ve absürt fantezi öğelerinin kesintisiz bir biçimde birleştiği film farklı karakterleri inceliyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Bir Ada Hikayesi <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Bir Ada Hikayesi
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz.