Yönetmen: Radwan El-Kashef
Oyuncular: Hamdy Ahmed, Fayza Amasaib, Abla Kamel
Mısır , 110’, 1998, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

Küçük bir Mısır köyündeki tüm ehil erkekler servet arayışında göç edince, yetişkin olmasına çok kısa bir zaman kalmış olan Ahmed, köydeki en yüksek palmiye ağacı ""al-’alia""ya tırmanma hayalini gerçekleştirmek için kalmakta ısrar eder. Fakat, diğer erkeklerin yokluğunda, köyün kadınları kısa süre içerisinde Ahmed’e köyün erkeği olarak bakmaya başlar. Ahmed bu rolü elinden geldiğince inkar etmeye ve üstlenmekten kaçmaya çalışır. Buna rağmen, bir süre sonra bu büyük sorumluluğu kabul etmek zorunda kalır. Köyün diğer erkekleri geri döndüklerinde köyde her şeyi birbirine girmiş halde bulurlar.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO

Pera Müzesi Blog’un Fantazya ve Bilimkurgu Sanatları Derneği (FABISAD) işbirliğiyle sunduğu “Gece Yarısı Hikâyeleri”, bu kez de “Tekno-Distopya” serisiyle devam ediyor! FABİSAD üyesi yazarların Pera Müzesi’nin Katherine Behar: Veri Girişi sergisindeki eserlerden ilhamla yazdıkları hikâyeler sergi boyunca yayınlanacak!