Yönetmen: Yousef Malouf
Oyuncular: Philippe Akiki, Nidal Al-Askhar, Pierre Borday
Lübnan, 90’, 1962, siyah-beyaz
Arapça, Turkce altyazıyla

Lübnanlı sanatçı ve şair Khalil Gibran, milyonlarca insanın kalbini kazanmasını sağlayan beceri ve bilgeliğini bu filmde de gözler önüne seriyor. Gibran, müthiş bir duyarlılıkla ve şairane bir biçimde, ilk aşkı olan Beyrutlu güzel bir kız Selma Karamy’yi ve ona karşı gençliğin verdiği toylukla güçlenen tutkusunu anlatıyor. Onların aşkı başından itibaren imkansız bir aşktır, çünkü sosyal gelenekler ve aile içindeki gerginlikler Selma’nın başka bir adamla evlenmesine sebep olur. Amerikalı sinemaseverler bu adaptasyon filmi 1960’lı yılların sonunda izlemişlerdi. O zamandan beri filmin tüm kopyaları kayıp ya da imha edilmiş sanılıyordu, yakın zamanda Beyrut’taki bir kilisede bulunana kadar. Kırık Kanatlar, hem tarihi hem de sanatsal açıdan çok önemli ve değerli bir film.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Tasarım Dehası: Ivan Chermayeff

Tasarım Dehası: Ivan Chermayeff

Yirminci yüzyılın en büyük grafik tasarımcıları arasında sayılan ve ortağı Tom Geismar’la dünyanın belleğinde yer etmiş sayısız ünlü tasarıma imza atan Ivan Chermayeff geçtiğimiz günlerde hayata veda etti.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır.