Yönetmen: Jocelyne Saab Oyuncular: Jacques Weber, Hala Bassam, Juliet Berto Lübnan, Fransa, Kanada, Arjantin , 90’, 1985, renkli Arapça, Fransızca;Turkce altyazıyla

Savaş sonrası Lübnan’da çekilen ilk film olan Engellenmiş Bir Hayat, anlaşmazlığın yaklaşık onuncu yılında Beyrut’ta geçiyor. Savaş çocuklarından Hala, etrafını saran kaostan korunmak için çareyi televizyonda gösterilen Mısır filmlerini izlemekte bulur. Hayattan elini ayağını çekmiş Karim ise, savaşın yerle bir ettiği Batı Beyrut’taki apartmanında ve alıştığı mahallesinde kendini güvende hisseder. Acı verici bu iç savaş sırasında ikili arasında ilginç bir bağ oluşur. Şairane bir gerçeklik hikayesi olan Engellenmiş Bir Hayat, insanları bir araya getirebildiği gibi ayrı düşürme gücüne sahip savaş kavramını da inceliyor. Yönetmen Jocelyne Saab ""Farklı yerler icat ettim,"" diyor, ve ekliyor, ""sanki bu yerler hakkında bir kurgu çalışması yaratarak onları koruyabileceğime inanarak.""

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Geleceğin Resmi Nasıl Bir Şey Olabilir?

Geleceğin Resmi Nasıl Bir Şey Olabilir?

Geleceğin resminin amacı ne olacaktır? Şiirin, müziğin ve felsefenin amacı neyse o. Daha önce bilinmeyen duyumlar yaşatmak.

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.