İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Oussama Nadir, Mohsen Mohieddin, Nour El-Sherif
Mısır, 120’, 1982, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

Ünlü aktör Nour El Cherif, bu filmde Mısırlı sinemacı Yehia Mourad’ı, onu İskenderiye, Neden? filminde gördüğümüz zamandan yaklaşık otuz yıl sonraki halinde canlandırıyor. Yehia, kariyerinde başarılı olmasına rağmen, karısından ve çocuklarından uzaklaşmıştır ve kalp sıkışıklığı sebebiyle en son filminin bitiş sahnelerini çekmek konusunda zorluk yaşamaktadır. İnceleme için İngiltere’ye uçan Yehia’nın aniden ameliyat edilmesi gerektiği ortaya çıkar. Doktorlar Yehia’nın kalbini kurtarmaya çalışırken, yönetmenin vücudunda, genç Yehia’nın yetişkin Yehia’yı öldürmeye teşebbüs ettiği iddia edilen bir mahkeme duruşması gerçekleşmektedir. Yönetmenin annesi, kız kardeşi, karısı ve hayatındaki diğer önemli figürlerin şahitlik yaptığı duruşmanın yanı sıra Yehia’nın geçmişi da gözler önüne serilir. Gerçek ile kurgunun, yer yer zeki ve absürt fantezi öğelerinin kesintisiz bir biçimde birleştiği film farklı karakterleri inceliyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. Caput ve Hecho sözcüklerinin bileşimi olduğu sanılmaktadır, kendi kafasından yapılmış (kendisi tarafından yaratılmış) anlamı taşır; ancak olasılıkla İtalyanca Capricio sözcüğünden alınmıştır. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.