İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Youssra, Yusuf Şahin, Hussein Fahmy
Mısır, Fransa, 105’, 1989, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

1987 yılında, Mısır film endüstrisinin açlık grevi sırasında geçen filmde, İskenderiye, Neden? ve Bir Mısırlı Hikayesi filmlerinde hayatı anlatılan yönetmen Yehia rolünü bu defa Şahin üstleniyor. İskenderiye Üçlemesi’nin ilk iki filminde yönetmenin alter-egosunu canlandıran yakışıklı aktör Amr ‘a kafasını takan Yehia, genç aktörle ilgili sürekli değişen algısına rağmen, yine sürekli değişen çeşitli film projelerinde rol alması konusunda baskı yapmaktadır. Amr’a önce Hamlet rolünü verir, fakat aktör bu rolü yeteneğinin çok üstünde bulur. Daha sonra ona Milattan Önce 332 yılında İskenderiye şehrini kuran yarı Tanrı Büyük İskender üzerine müzikal dönem filmindeki başrolü verir. Bu projeler teker teker iptal olurken Yehia, açlık grevinin öncülerinden kendine güvenli Nadia’dan etkilenir. Yehia’nın ilgisi Nadia’ya doğru kaydıkça yönetmen aktrisi ünlü Mısır kraliçesi Kleopatra rolünde hayal etmeye başlar. Şahin biyografiyi kurgu ve fantezinin yanı sıra yer yer aksiyon, animasyon ve pek çok dinamik müzikal sahne ile birleştirerek Mısır’a, sinema sanatına ve uzun soluklu kariyerine çarpıcı bir saygı duruşunda bulunuyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton <br> Funda Özlem Şeran

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton
Funda Özlem Şeran

Çölde gece sakindi. Fareler bile ortalıkta yoktu. Karanlığın içinde birkaç LED yanıp sönüyor, dönüp duran bir fanın sesi sonsuz boşluğu dolduruyordu. Sessizliği bölen konuşma hiçbir yere varmıyor gibiydi.