İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Yönetmen: Yusuf Şahin
Oyuncular: Youssra, Yusuf Şahin, Hussein Fahmy
Mısır, Fransa, 105’, 1989, renkli
Arapça; Turkce altyazıyla

1987 yılında, Mısır film endüstrisinin açlık grevi sırasında geçen filmde, İskenderiye, Neden? ve Bir Mısırlı Hikayesi filmlerinde hayatı anlatılan yönetmen Yehia rolünü bu defa Şahin üstleniyor. İskenderiye Üçlemesi’nin ilk iki filminde yönetmenin alter-egosunu canlandıran yakışıklı aktör Amr ‘a kafasını takan Yehia, genç aktörle ilgili sürekli değişen algısına rağmen, yine sürekli değişen çeşitli film projelerinde rol alması konusunda baskı yapmaktadır. Amr’a önce Hamlet rolünü verir, fakat aktör bu rolü yeteneğinin çok üstünde bulur. Daha sonra ona Milattan Önce 332 yılında İskenderiye şehrini kuran yarı Tanrı Büyük İskender üzerine müzikal dönem filmindeki başrolü verir. Bu projeler teker teker iptal olurken Yehia, açlık grevinin öncülerinden kendine güvenli Nadia’dan etkilenir. Yehia’nın ilgisi Nadia’ya doğru kaydıkça yönetmen aktrisi ünlü Mısır kraliçesi Kleopatra rolünde hayal etmeye başlar. Şahin biyografiyi kurgu ve fantezinin yanı sıra yer yer aksiyon, animasyon ve pek çok dinamik müzikal sahne ile birleştirerek Mısır’a, sinema sanatına ve uzun soluklu kariyerine çarpıcı bir saygı duruşunda bulunuyor.

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kor Yılların Tarihi

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Engellenmiş Bir Hayat

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Date Wine

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Omar Gatlato

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Ümmü Gülsüm, Mısır Gibi Bir Ses

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

Kırık Kanatlar

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Tekrar ve Sonsuza Dek

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: İskenderiye, Neden?

Binbir Gece Masalları / Arap Sineması'na Bir Yolculuk

İskenderiye Üçlemesi: Bir Mısırlı Hikayesi

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.