İsviçreli Chris

  • 5 Nisan 2019 / 11.00
  • 7 Nisan 2019 / 13.30

Yönetmen: Anja Kofmel
İsviçre, Hırvatistan, Almanya, Finlandiya, 2018, 90’, renkli, siyah-beyaz
Almanca, İspanyolca, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

İsviçreli sinemacı Anja Kofmel, belgeselle animasyonu birlikte kullanan ilk uzun metrajlı filminde Yugoslavya iç savaşında öldürülen savaş muhabiri kuzeninin şüpheli ölümünün ardındaki esrar perdesini aralamaya çalışıyor. İlk gösterimini Cannes’da Eleştirmenler Haftası bölümünde yapan İsviçreli Chris, anlatımını şiirsel bir bakışla çizilmiş, neredeyse gotik, siyah-beyaz, canlandırma sekanslarla vurguluyor. Kofmel, genç erkekleri uzak diyarlardaki savaşın çağrısına katılmayı yönelten sebepleri tarafsız bir güdüyle araştırırken ölüme giden bu gençlere dokunaklı bir ağıt da yakıyor.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

İsviçreli Chris

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh <br> Aşkın Güngör

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh
Aşkın Güngör

En çok çocukları öldürmekten haz duyuyorum. Etleri kesilip göğüs kafesleri kırılırken hep aynı şekilde bağırıyorlar: “ANNE!BABA! ANNEEEE! BABAAAA!”

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.