Bilge Nathan

Yönetmen: Manfred Noa
Oyuncular: Fritz Greiner, Carl de Vogt, Lia Eibenschütz
1922, 128’,Tinted & toned, DVD
Restorasyon: Munich Film Museum
Müzik: Orijinal Müzik: Aljoscha Zimmermann, Sabrina Hausmann (keman) ve Mark Pogolski (piyano)

18. yüzyılda Alman edebiyatının 'Hümanist Manifestosu' olarak anılan aynı isimli tiyatro oyunundan uyarlanarak, 1922 yılında ''İnsanlık Filmi'' olarak lanse edilen film Kudüs'te Haçlı Seferleri dönemini ele alıyor. İslam, Hristiyanlık ve Museviliğin barış içinde bir arada yaşadığı epik savaşların ve melodramanın harmanlandığı bir hikâyeye dayanan film, dinler arası toleransı merkezine oturtuyor.

Stefan Drössler’in sunumuyla gerçekleşecektir.

İstanbul Sessiz Sinema Günleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Pera Müzesi'nin 10. Yılı için 100 Yıllık Filmler: Renkli Sessizler

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Gerçek(üstü) Renkler

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Sinemanın Erken Döneminde Renk Fantezisi

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Bilge Nathan

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Diğerlerinden Farklı

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Osmanlı Görüntüleri Seçkisi

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Charlie Chaplin Kısaları

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Bir Hafta

Zamane Öyküleri: Kömür <br> Pelin Buzluk

Zamane Öyküleri: Kömür
Pelin Buzluk

Zamane İstanbulları sergisinden ilham alan öykü serisi Zamane Öyküleri, Pelin Buzluk’un öyküsü "Kömür" ile başlıyor! Dört hafta boyunca yayımlanacak bu seri, yazarların sergide yer alan fotoğraflardan esinle kaleme aldığı kısa öyküleri bir araya getiriyor.

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Leonardo’nun Atı

Leonardo’nun Atı

Leonardo da Vinci, 1493’te, tam 500 yıl önce, Milano Dükü Ludovico il Moro’nun 12 yıl önce babasının anısına sipariş ettiği atlı anıtın (doğal büyüklüğün 4 katı boyda) dökümü için hazırlıkları bitirmek üzereydi.