Osmanlı Görüntüleri Seçkisi

  • 4 Aralık 2015 / 14.00
  • 4 Aralık 2015 / 16.00

1911-1928, Siyah beyaz ve renkli
Restorasyon: EYE Filmmuseum, Cineteca di Bologna, Yugoslovenska Kinoteka, Filmmuseum Austria, Imperial War Museum, Filmarchiv Austria, Library of Congress, British Film Institute
Birinci Seans Müzik: Çiğdem Borucu Erdoğan, Güniz Alkaç, Nurcan Betül Arısoy
İkinci Seans Müzik: Grup Burgaz'dan Sonra Heybeliada

Sinemanın keşfinden on yıllar öncesinde imparatorluk coğrafyasından ayrılmış olsa dahi, tarihin bir döneminde İmparatorluk’un parçası olmuş her şehir, eğer görüntüleri Osmanlı mirasını yansıtıyorsa, ‘Osmanlı’dan Görüntüler’ seçkisine dahil edildi.
Elif Rongen-Kaynakçı’nın sunumuyla  gerçekleşecek gösterimler 14:00 ve 16:00’da başlayacak iki seanstan oluşacak ve gösterimlerin bitiminde bir oturum yapılacak.
Filmler:
İstanbul, Güney Avrupa’nın En Büyük Şehrinden Görüntüler
İstanbul’un Kutsal Çeşmeleri
Kaiser Türk Müttefikleriyle
Çanakkale Boğazı İçin Çatışma
Haber Bültenlerinden Batum Görüntüleri
Ukrayna’nın Liman Şehri Sivastopol
Bin Kiliseli Şehir Anı
Ermenistan, Medeniyetin Beşiği
Gazze
Şam
Kudüs
Afrika'dan Hindistan’a Yolculuk
Savaştan Önce İzmir Civarındaki Köylüler
Araplar
Yugoslavya’dan Görüntüler
Rodos Çamlıklarında
Trablusgarp
Pathe Haber Bültenlerinden Görüntüler:
     İsmet Paşa
     Fransız Büyükelçinin Sultanı Ziyareti
     Makronissos Adasından Mülteciler
     Pathe Haber Bülteni 196a

İstanbul Sessiz Sinema Günleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Pera Müzesi'nin 10. Yılı için 100 Yıllık Filmler: Renkli Sessizler

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Gerçek(üstü) Renkler

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Sinemanın Erken Döneminde Renk Fantezisi

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Bilge Nathan

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Diğerlerinden Farklı

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Osmanlı Görüntüleri Seçkisi

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Charlie Chaplin Kısaları

2. Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri

Bir Hafta

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

Kurum Kurum Galatasaray | Besim F. Dellaloğlu

İstanbul tek bir şehir midir? Paris’in üniversitelerinin numaralandırılması gibi bir gün İstanbul da birkaç parçaya bölünüp numaralandırılır mı? Bunlar çok zor sorular! 

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.