Yurttan Haberler – Evden Haberler

  • 21 Kasım 2013 / 19.00
  • 29 Kasım 2013 / 19.00

Yönetmen: Amos Gitai
İsrail, Fransa , Belçika
; 97’, 2005, renkli
İbranice, İngilizce, Arapça, Fransızca; Türkçe altyazıyla

1948 savaşında Filistinli sahibi tarafından terk edilen; boş olduğu için İsrail hükümeti tarafından el konulan; 1956’da Yahudi göçmenlere kiralanan; 1980’de, burayı üç katlı bir eve dönüştürmek isteyen bir profesöre satılan bir bina... Batı Kudüs’teki bu bina, 25 yıl önceki gibi bir mikrokozmos değildir artık. İçinde yaşayanlar dağılmış, kendisi de yıkılmıştır, ama bu ortak alan, İsrail-Filistin meselesinin hem duygusal, hem de fiziksel anlamda tam merkezinde olmayı sürdürmektedir. Somut gerçekler, dağınık hikayelere ve anılara dönüşmüştür. Yeni bir kimlik, yeni bir diaspora ortaya çıkmıştır. Yurttan Haberler/Evden Haberler ile Amos Gitai, House (Ev) (1980) ve A House in Jerusalem (Kudüs’te Bir Ev) (1998) ile başlayan üçlemeyi tamamlıyor. Bir tür insan arkeolojisi yaratan Gitai, binada yaşayanlar arasında, geçmişle bugün arasında, İsraillilerle Filistinliler arasındaki ilişkiyi inceliyor. Her biri kendi içinde hem bölgenin, hem de dünyanın kaderine dair bir işarete dönüşüyor.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Bir Elçinin Seyahati

Bir Elçinin Seyahati

Hikâye 1709 yılında İsveç Kralı Demirbaş Şarl’ın ( XII. Karl) Rus Çarı Petro’dan kaçarken Osmanlı’ya sığınması ile başlıyor. İsveç Osmanlı’ya borçlanıyor, bu sırada Osmanlı stratejik bir değişiklik yapıyor ve artık Avrupa’ya elçi yollamaya başlıyor… Tarihi metin ve sefaretnamelerden yola çıkarak Oryantalist Resim Koleksiyonu yöneticimiz Barış Kıbrıs kaleme aldı.

Modernite  Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Modernite Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten.