Yönetmen:  Michelangelo Antonioni
Oyuncular: David Hemmings, Vanessa Redgrave, Sarah Miles
İngiltere, ABD ,111’, 1966, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Kitlelerin beğenisini kazanan ilk Avrupa sanat filmi olma özelliği de taşıyan Cinayeti Gördüm, Antonioni’nin metafizik sel bir bilmeceyi andıran modern Londra hikayesi, hem ticari hem de eleştirel açıdan başarı yakaladı. Bugün bile filmin grafik etkisi gerek popüler kültürde gerek güzel sanatlarda hissedilmeye devam ediyor. Filmin baş karakteri ikonik fotoğrafçı David Hemmings çalışmalarını özgün sanat ve ekonomik ihtiyaç için üretim olarak ikiye ayırmaktadır. Fakat gerçeği egoistçe nesnelleştirme ve görselleri artık hiçbir zevk almadan sahiplenmesi bu basit ayrımın sınırlarını zorlamaktadır. 60’lı yılların havai tarzı ve bedensel oyunları yüzünden sürekli ilgisi dağılan fotoğrafçı sapkın bir fotoğrafçı fantazisi ile karşı karşıya gelir: sanatı aracılığıyla gerçek bir suçu ortaya çıkarmak. Buna rağmen ‘’gerçek’’ teşhir, algılama ve temsilin temelinde yatan sorunlarda gizlidir. Antonioni, inceden inceye karakterleri ve ‘’bulgu’’ları teker teker ortadan kaldırırken, bu gerçek gerilim hikayesinin çözümünü seyircinin sahasına gönderir.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.