Yönetmen:  Michelangelo Antonioni
Oyuncular: David Hemmings, Vanessa Redgrave, Sarah Miles
İngiltere, ABD ,111’, 1966, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Kitlelerin beğenisini kazanan ilk Avrupa sanat filmi olma özelliği de taşıyan Cinayeti Gördüm, Antonioni’nin metafizik sel bir bilmeceyi andıran modern Londra hikayesi, hem ticari hem de eleştirel açıdan başarı yakaladı. Bugün bile filmin grafik etkisi gerek popüler kültürde gerek güzel sanatlarda hissedilmeye devam ediyor. Filmin baş karakteri ikonik fotoğrafçı David Hemmings çalışmalarını özgün sanat ve ekonomik ihtiyaç için üretim olarak ikiye ayırmaktadır. Fakat gerçeği egoistçe nesnelleştirme ve görselleri artık hiçbir zevk almadan sahiplenmesi bu basit ayrımın sınırlarını zorlamaktadır. 60’lı yılların havai tarzı ve bedensel oyunları yüzünden sürekli ilgisi dağılan fotoğrafçı sapkın bir fotoğrafçı fantazisi ile karşı karşıya gelir: sanatı aracılığıyla gerçek bir suçu ortaya çıkarmak. Buna rağmen ‘’gerçek’’ teşhir, algılama ve temsilin temelinde yatan sorunlarda gizlidir. Antonioni, inceden inceye karakterleri ve ‘’bulgu’’ları teker teker ortadan kaldırırken, bu gerçek gerilim hikayesinin çözümünü seyircinin sahasına gönderir.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.