}

Kırmızı Çöl

  • 3 Temmuz 2013 / 15:00
  • 4 Temmuz 2013 / 18:00
  • 1 Ağustos 2013 / 22:00
  • 1 Ağustos 2013 / 20:00

Yönetmen:  Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Monica Vitti, Richard Harris, Carlo Chionetti
İtalya ,117’, 1964, renkli
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

Antonioni’nin 1960’ların modern yabancılaşma panoramaları, dönemi tanımlayan sanatsal olaylar arasındadır. Yönetmenin ilk renkli filmi Kızıl Çöl de olasılıkla bu panoramalar arasından en çığır açıcı olma özelliği taşır. Seyircileri bugün bile büyüleyen filmde, Antonioni’nin ilham perisi Monica Vitti’nin harika bir biçimde canlandırdığı memnuniyetsiz kadın karakter, teknoloji çağının beraberinde getirdiği ruhani yalnızlıktan muzdariptir, enerji santralleriyle ve çevreye zararlı atıklarla çevrili renksiz bir sanayi alanında dolanmaktadır. Bir yandan da kocasının iş arkadaşı, (Richard Harris’in canlandırdığı adam) ile flört eder. Ardarda gelen, birbirinden etkileyici tablo niteliğindeki film kareleri ile—terkedilmiş balık çiftlikleri, elektrik kuleleri, limana bağlı devasa gemiler—Kızıl Çöl, döneminin apokaliptik bir kompozisyonunu beyaz perdeye taşırken, Antonioni’nin de modern çağ sinemasının önde gelen şairlerinden biri olduğunu kanıtlar.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Üryan Çıplak Nü "Çıplak Kadından Çıplak Tene"

Üryan Çıplak Nü "Çıplak Kadından Çıplak Tene"

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.