Yönetmen:  Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Mark Frechette, Daria Halprin, Paul Fix |
İtalya,110’, 1970, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Antonioni’nin dolambaçlı 60’lı yıllar Amerika portresinin tonunu ve temasını, filmin başındaki yarı gerçekçi  aktivist öğrenci mitinginin çekimleri belirler. Bir dergi sayfasını andıran kurum karşıtı resimsel film, soyut şehir karelerinden oluşan montajlara yer verirken, zaman zaman insani bir ikonik Amerikan kültürü illüstrasyonuna dönüşür. Yönetmenin gösterişli ve baştan çıkarıcı sinematografisinin ardında, rahatsız edici polis vahşeti, aşırı ırkçılık, bilinçsiz tüketim, kapitalist şiddet ve sürekli ve her tarafı saran Vietnam Savaşı toplam ölüm sayısı yatmaktadır. Amatör başrol oyuncuları Mark Frechette ve Daria Halprin, bu filmle birlikte hem beyaz perdede hem de gerçek hayatta sırası ile Aktivizm ve Pasifizm sembolleri haline geldiler. İki karakter, böylece karşıt kültürün kendi bilincinde var olan devamlı gerilimi de tasvir ederler. Prodüksiyon şirketi MGM açısından kötü şöhretli bir finansal felakete neden olan, acımasızca olumsuz eleştiriler getiren ve Antonioni’nin başını FBI ile büyük derde sokan Zabriskie Noktası –tıpkı çekinmesiz baş karakterleri gibi – yansıtıcı yüzeyine rağmen varoluşçuluğun derinliklerine iner, hikayenin içinde barındırdığı tüm korkunçluk ve güzellik, filmin saykodelik bitişinde, tüm kolaylıkları ve çelişkilerini de yansıtacak bir biçimde, elverişli bir Amerika özeti ortaya koyar.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.