Dünya

  • 10 Kasım 2017 / 17.00
  • 30 Kasım 2017 / 19.00

Yönetmen: Aleksandr Dovzhenko
Oyuncular: Stepan Shkurat, Semyon Svashenko, Yuliya Solntseva, Yelena Maksimova
Sovyetler Birliği, 1930, 75', siyah&beyaz, Sessiz
 

Dünya’nın konusu ölüm ve biçim değiştirme. Kuşakların hikayesini anlatan bu film, bir büyükbabanın (Nikolai Nademsky-Zvenigora) bir meyve bahçesinde, etrafında ailesi ve sevdikleri varken ölümüyle başlıyor. Bu huzurlu ölümün ardından oğlu Opanas ve torunu Vasily için çalkantılı şimdiki zaman geliyor. Zengin toprak sahipleri olan kulaklar, sınırlandırılmamış çiftçilerin topraklarına el koymaya başlıyor. Komünizmden etkilenen Vasily, Ukrayna’da kolektif çiftçiliğin uygulanması için bir gençlik örgütü kuruyor ve rakibi Khoma’yla çatışıyor. Ölümü değişim sürecinin bir parçası olarak gören Dünya, bir yaşam biçiminin sonuna ruhani bir vizyon yüklüyor. Vizyona girdiği tarihten bu yana Dünya, Alexander Dovzhenko’nun en ünlü filmi olmayı sürdürüyor. Filmin insanı büyüleyen görsel güzelliği ve karmaşık montajı, yaşamın duyusal bir biçimde yüceltildiğini hissettiriyor. Andrei Tarkovsky’nin filmleri üzerinde çok önemli bir etkisi olan Dünya, gelmiş geçmiş en iyi filmler arasında sayılıyor.

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mr. West’in Bolşevik Diyarındaki İnanılmaz Maceraları

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Torzhoklu Terzi

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Kameralı Adam

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Dünya

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Svanetia’ya Tuz

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Yalnız

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mutluluk

Dünya

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”