}

Dünya

  • 10 Kasım 2017 / 17:00
  • 30 Kasım 2017 / 19:00

Yönetmen: Aleksandr Dovzhenko
Oyuncular: Stepan Shkurat, Semyon Svashenko, Yuliya Solntseva, Yelena Maksimova
Sovyetler Birliği, 1930, 75', siyah&beyaz, Sessiz
 

Dünya’nın konusu ölüm ve biçim değiştirme. Kuşakların hikayesini anlatan bu film, bir büyükbabanın (Nikolai Nademsky-Zvenigora) bir meyve bahçesinde, etrafında ailesi ve sevdikleri varken ölümüyle başlıyor. Bu huzurlu ölümün ardından oğlu Opanas ve torunu Vasily için çalkantılı şimdiki zaman geliyor. Zengin toprak sahipleri olan kulaklar, sınırlandırılmamış çiftçilerin topraklarına el koymaya başlıyor. Komünizmden etkilenen Vasily, Ukrayna’da kolektif çiftçiliğin uygulanması için bir gençlik örgütü kuruyor ve rakibi Khoma’yla çatışıyor. Ölümü değişim sürecinin bir parçası olarak gören Dünya, bir yaşam biçiminin sonuna ruhani bir vizyon yüklüyor. Vizyona girdiği tarihten bu yana Dünya, Alexander Dovzhenko’nun en ünlü filmi olmayı sürdürüyor. Filmin insanı büyüleyen görsel güzelliği ve karmaşık montajı, yaşamın duyusal bir biçimde yüceltildiğini hissettiriyor. Andrei Tarkovsky’nin filmleri üzerinde çok önemli bir etkisi olan Dünya, gelmiş geçmiş en iyi filmler arasında sayılıyor.

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mr. West’in Bolşevik Diyarındaki İnanılmaz Maceraları

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Torzhoklu Terzi

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Kameralı Adam

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Dünya

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Svanetia’ya Tuz

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Yalnız

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mutluluk

Dünya

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.