Torzhoklu Terzi

  • 21 Kasım 2017 / 19.00
  • 30 Kasım 2017 / 17.00

Yönetmen: Yakov Protazanov
Oyuncular: Igor Ilyinsky, Olga Zhizneva, Anatoli Ktorov
Sovyetler Birliği , 1925, 60', siyah&beyaz, Sessiz 
 

Aelita’nın yönetmeninin çektiği bu günlük hayat komedisi Yeni Ekonomi Politikaları döneminde geçiyor ve büyük ikramiyenin çıktığı kayıp bir piyango biletiyle sevilen aktör İgor İlyinski’nin (Mary Pickford’dan Bir Öpücük adlı filmde de oynamıştı) oynadığı köy terzisinin aile sorunları etrafında dönüyor. Film gösterime girdiğinde Pravda’nın eleştirmenlerinden biri, filmin görece geleneksel tarzını, daha politik ajitprop komedilerden (Mutluluk filmi bunun daha ilerideki örneklerinden biridir) üstün bulmuştu: “Sovyet mizahı hakkında ne söylenebilir? Sovyetler Birliği’nde insanlar, başka ülkelerde yaşayanlar nelere gülüyorsa onlara gülüyor… Ama bu gerçeğe rağmen Devrim’den bu yana üretici bir iş yapamayan yığınla insan, Sovyet mizahı üretimini iş edindi – şu meşhur devrimci ajit-komediler… Torzhoklu Terzi bizim ilk başarılı komik filmimiz.”

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mr. West’in Bolşevik Diyarındaki İnanılmaz Maceraları

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Torzhoklu Terzi

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Kameralı Adam

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Dünya

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Svanetia’ya Tuz

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Yalnız

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mutluluk

Torzhoklu Terzi

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”