Aelita’nın yönetmeninin çektiği bu günlük hayat komedisi Yeni Ekonomi Politikaları döneminde geçiyor ve büyük ikramiyenin çıktığı kayıp bir piyango biletiyle sevilen aktör İgor İlyinski’nin (Mary Pickford’dan Bir Öpücük adlı filmde de oynamıştı) oynadığı köy terzisinin aile sorunları etrafında dönüyor. Film gösterime girdiğinde Pravda’nın eleştirmenlerinden biri, filmin görece geleneksel tarzını, daha politik ajitprop komedilerden (Mutluluk filmi bunun daha ilerideki örneklerinden biridir) üstün bulmuştu: “Sovyet mizahı hakkında ne söylenebilir? Sovyetler Birliği’nde insanlar, başka ülkelerde yaşayanlar nelere gülüyorsa onlara gülüyor… Ama bu gerçeğe rağmen Devrim’den bu yana üretici bir iş yapamayan yığınla insan, Sovyet mizahı üretimini iş edindi – şu meşhur devrimci ajit-komediler… Torzhoklu Terzi bizim ilk başarılı komik filmimiz.”
Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.
Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 300 TL
İndirimli: 150 TL
Grup: 200 TL (toplu 10 bilet ve üstü)