Kameralı Adam

  • 7 Kasım 2017 / 19.00
  • 24 Kasım 2017 / 19.00

Yönetmen: Dziga Vertov
Oyuncular: Mikhail Kaufman
Sovyetler Birliği , 1929, 68', siyah&beyaz, Sessiz
 

Adamın biri, omzunda bir kamerayla şehri dolaşıyor ve göz kamaştırıcı bir yaratıcılıkla şehir yaşamını belgeliyor. Kameraman ve montajcısından gösteriminde çalan orkestraya kadar, bir filmin yapımıyla ilgili bir film bu. Sovyetler Birliği’ndeki yaşamdan bir günün belgeseli. Aynı zamanda da 1929’daki gibi bir hızlı değişim döneminde şehirler ve şehir yaşamının bir eleştirisi. Gerçekliği ele alışındaki oyunbaz deneysellikle çığır açan Dziga Vertov’un Kameralı Adam adlı filmi, sinemanın olanaklarının verdiği heyecanla dolu. “Film draması, kitlelerin afyonudur,” diye yazıyor Vertov, “Çok yaşasın bu haliyle hayat!” Vertov’un Moskova, Odessa ve Kiev sokaklarındaki eğlenceli gezisi, yakın zamanlardaki bir Sight&Sound anketinde gelmiş geçmiş en iyi sekizinci film seçildi; üst üste bindirmeler, sıçramalar, bölünmüş ekranlar ve bir dizi başka efekt kullanan film, böylece modernleşen dünyanın dışavurumcu bir portresini yaratmış oldu.

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mr. West’in Bolşevik Diyarındaki İnanılmaz Maceraları

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Torzhoklu Terzi

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Kameralı Adam

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Dünya

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Svanetia’ya Tuz

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Yalnız

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mutluluk

Kameralı Adam

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor!