}

Kameralı Adam

  • 7 Kasım 2017 / 19:00
  • 24 Kasım 2017 / 19:00

Yönetmen: Dziga Vertov
Oyuncular: Mikhail Kaufman
Sovyetler Birliği , 1929, 68', siyah&beyaz, Sessiz
 

Adamın biri, omzunda bir kamerayla şehri dolaşıyor ve göz kamaştırıcı bir yaratıcılıkla şehir yaşamını belgeliyor. Kameraman ve montajcısından gösteriminde çalan orkestraya kadar, bir filmin yapımıyla ilgili bir film bu. Sovyetler Birliği’ndeki yaşamdan bir günün belgeseli. Aynı zamanda da 1929’daki gibi bir hızlı değişim döneminde şehirler ve şehir yaşamının bir eleştirisi. Gerçekliği ele alışındaki oyunbaz deneysellikle çığır açan Dziga Vertov’un Kameralı Adam adlı filmi, sinemanın olanaklarının verdiği heyecanla dolu. “Film draması, kitlelerin afyonudur,” diye yazıyor Vertov, “Çok yaşasın bu haliyle hayat!” Vertov’un Moskova, Odessa ve Kiev sokaklarındaki eğlenceli gezisi, yakın zamanlardaki bir Sight&Sound anketinde gelmiş geçmiş en iyi sekizinci film seçildi; üst üste bindirmeler, sıçramalar, bölünmüş ekranlar ve bir dizi başka efekt kullanan film, böylece modernleşen dünyanın dışavurumcu bir portresini yaratmış oldu.

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mr. West’in Bolşevik Diyarındaki İnanılmaz Maceraları

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Torzhoklu Terzi

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Kameralı Adam

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Dünya

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Svanetia’ya Tuz

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Yalnız

Kızıl Devrim <br> Sovyet Cevherleri

Mutluluk

Kameralı Adam

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”