Küçük Oyunlar

  • 14 Aralık 2014 / 14.00
  • 27 Aralık 2014 / 16.00

Yönetmen: Andrzej Jakimowski
Oyuncular
: Damian Ul, Ewelina Walendziak, Tomasz Sapryk
Polonya
; 95’, 2007, renkli
Lehçe ve İtalyanca; Türkçe altyazıyla

Bu film, Stefek (6) ve Elka (18) kardeşler ile Elka’nın araba tamircisi erkek arkadaşı Jerzy’nin güneşle kavrulan bir yaz mevsimindeki hikayelerine odaklanıyor. Kardeşler mağaza sahibi anneleriyle birlikte yaşamaktadırlar. Babaları, annelerini başka bir kadın için terk etmiştir ve Stefek’in varlığından habersizdir. Stefek, tren garında yaşanan şans eseri bir karşılaşma sonrası, ablasının o kişinin babası olduğunu reddetmesine rağmen bir başka karşılaşma ayarlayarak kadere karşı koymaya karar verir. Yaratacağı olay zincirinin annesini terk eden babasıyla yakınlaşmasına yardım edeceğine inanmaktadır. Birkaç rastlantı ve oynadığı oyunlar sonucunda babasını annesinin mağazasına sürükler, fakat uzun zamandır beklenen bu birleşme beklentilerinin aksine hemen sonuç vermez. Stefek, oyunlarından en risklisini gerçekleştirerek son şansını dener.

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Sen Tanrısın

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

İntihar Odası

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Kedilerin Rahibe Teresa’sı

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Yüzen Gökdelenler

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Hayat Çok Güzel

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

İz Bırakan

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Küçük Oyunlar

Gençlik Ateşi<br/>Polonya’dan Sevgilerle

Hayattan 33 Sahne

Küçük Oyunlar

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Araba Sevdası Yahut Hikâyenin Aslı
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.