Parmaklıklar Ardında Burkasız

Yönetmen: Maryam Ebrahimi, Nima Sarvestani
İsveç, 2013, 77’, Renkli, Farsça; Türkçe ve İngilizce altyazıyla

Takhar Hapishanesi, 40 kadın, 34 çocuk, dört hücre… Dışarıda burkalı, parmaklıklar arkasında burkasız kadınlar… Afganistan’daki bu hapishanede kadınlar dışarıdaki toplumla hiçbir bağlantıları olmadan yaşıyorlar ve dışarı çıktıklarında ölüm tehlikesi ile karşı karşıyalar.

Taliban sonrası Afganistan’da “ahlaki suçların” kadınları cendereye almak için nasıl kullanıldığını tutuklu kadınların tanıklığıyla anlatan belgesel, kadınların zorlu koşulların çizdiği hayat hikâyelerini yeniden yazma mücadelelerine içten bir selam...

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Parmaklıklar Ardında Burkasız

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Satılık Adalet

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kadınların Adaleti

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Mahrem Şiddet

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Nahid

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Annemle Geçen Yaz

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Düş Kapanı

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Umudun Tarifi

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Diren!

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Coria ve Deniz

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Genç Sophie Bell

Parmaklıklar Ardında Burkasız

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.