Roses à Crédit

  • 23 Kasım 2013 / 14.00
  • 1 Aralık 2013 / 18.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Léa Seydoux, Grégoire Leprince-Ringuet, Pierre Arditi, Arielle Dombasle, Catherine Jacob, Maud Wyler, Florence Thomassin, Valeria Bruni Tedeschi, André Wilms
Fransa; 113’, 2010, renkli
Fransızca; Türkçe altyazıyla

Film, savaş sonrası Fransız alt orta sınıfının materyalist dünyasını acımasızca sorguluyor. II. Dünya Savaşı sırasında bir radyo yayınıyla başlayan resmi Vichy propagandası, kısa sürede yurtseverlik yüklü heyecan verici direniş konuşmalarına geçiyor. Daniel’le Marjoline’in evliliğinin fonunda bunlar vardır; Fransa’nın bu dönemde başına gelenleri de yansıtan bu ilişkinin yıllar içindeki iniş çıkışlarını izleriz. Çekici ama biraz kafasız bir kız olan Marjoline, kısa sürede mükemmel bir tüketiciye dönüşür, dergi ve reklamları hevesle okur, heyecan verici yeni giysiler ya da evi için aletler aramaya başlar. Daniel’se daha hayalperestir, aile işi olan ve evle birlikte kendisine miras kalan güllere aşıktır. Borç ve kredi problemleri genç çiftin başlangıçtaki romantizmini yok etmeye başlarken Gitai, bu talihsiz evliliğin duygusal dalgalanmalarını ustalıkla takip ediyor. Savaş sonrası yeniden yapılanma ve genişleme döneminde günlük yaşam sürerken, ilişkinin iniş çıkışları da son derece başarılı işleniyor. Dahası film, 1950’lerin dekoru, giysileri ve tasarımına bir saygı duruşu niteliğinde; döneme tam anlamıyla bağlı kalmak için inanılmaz bir çaba gösterilmiş. Ancak bu kusursuz yüzeyin altında güçlü bir mesaj yatıyor.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Antalya’nın Yetiştirdiği Genç Sanatçılar

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.