Roses à Crédit

  • 23 Kasım 2013 / 14.00
  • 1 Aralık 2013 / 18.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Léa Seydoux, Grégoire Leprince-Ringuet, Pierre Arditi, Arielle Dombasle, Catherine Jacob, Maud Wyler, Florence Thomassin, Valeria Bruni Tedeschi, André Wilms
Fransa; 113’, 2010, renkli
Fransızca; Türkçe altyazıyla

Film, savaş sonrası Fransız alt orta sınıfının materyalist dünyasını acımasızca sorguluyor. II. Dünya Savaşı sırasında bir radyo yayınıyla başlayan resmi Vichy propagandası, kısa sürede yurtseverlik yüklü heyecan verici direniş konuşmalarına geçiyor. Daniel’le Marjoline’in evliliğinin fonunda bunlar vardır; Fransa’nın bu dönemde başına gelenleri de yansıtan bu ilişkinin yıllar içindeki iniş çıkışlarını izleriz. Çekici ama biraz kafasız bir kız olan Marjoline, kısa sürede mükemmel bir tüketiciye dönüşür, dergi ve reklamları hevesle okur, heyecan verici yeni giysiler ya da evi için aletler aramaya başlar. Daniel’se daha hayalperestir, aile işi olan ve evle birlikte kendisine miras kalan güllere aşıktır. Borç ve kredi problemleri genç çiftin başlangıçtaki romantizmini yok etmeye başlarken Gitai, bu talihsiz evliliğin duygusal dalgalanmalarını ustalıkla takip ediyor. Savaş sonrası yeniden yapılanma ve genişleme döneminde günlük yaşam sürerken, ilişkinin iniş çıkışları da son derece başarılı işleniyor. Dahası film, 1950’lerin dekoru, giysileri ve tasarımına bir saygı duruşu niteliğinde; döneme tam anlamıyla bağlı kalmak için inanılmaz bir çaba gösterilmiş. Ancak bu kusursuz yüzeyin altında güçlü bir mesaj yatıyor.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Bebek Kral

Bebek Kral

Kundakta çocuk resimlerine, halk büyük bir ilgi gösteriyordu. Kundaklama, neredeyse doğumdan hemen sonra başlıyordu.