Sabah Devriyesi

  • 11 Haziran 2022 / 19.00

Yönetmen: Nikos Nikolaidis
Oyuncular: Michelle Valley, Takis Spiridakis, Panagiotis Thanasoulis,  Takis Loukatos
Yunanistan, 1987, DCP, 86’, renkli 
Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı  

Kıyamet sonrası bir dünya. Hafızasını yitirmiş bir kadın, yıkılmış ve terk edilmiş şehrin kalıntıları arasında dolaşıyor. Yasak Bölge’den geçip Deniz’e ulaşmak istiyor. Her yerde aldatıcı tuzaklar pusuda beklerken, Sabah Devriyesi de peşindedir. Şehrin mekanizmaları ise durdurulamaz şekilde işlemektedir. Elektronik sesler, olmayan vatandaşları şehri terk etmeleri için uyarır. Hayatta kalmış çok az insandan biri olan ve şehri koruyan bir adam aniden kadına yaklaşır ve Deniz’e ulaşması için ona yardım edeceğini söyler. Birbirlerine sığınıp geçmişi hatırlamaya ve bu felakete bir anlam vermeye çalışırlar. Şiddet ve ölümle çevrili, tahammülü zor bir dünyada aşık olmanın ne anlamı olabilir ki? Nikos Nikolaidis’in Daphne Du Maurier, Phillip K. Dick, Raymond Chandler ve Herman Raucher gibi yazarların eserlerinden ilhâm ve alıntılarla yazıp yönettiği film, post apokaliptik bilimkurgu sinemasının gizli hazinelerinden.

Yunan Film Günleri

Tatbikat

Yunan Film Günleri

Ölümsüz

Yunan Film Günleri

Abluka

Yunan Film Günleri

Zorba Yannis

Yunan Film Günleri

Geçit

Yunan Film Günleri

Asker Kaçağı

Yunan Film Günleri

Sessiz Bir Ölüm

Yunan Film Günleri

Olga Robard

Yunan Film Günleri

Çılgınlık

Yunan Film Günleri

Evdokia

Yunan Film Günleri

Fotoğraf

Yunan Film Günleri

Gezi

Yunan Film Günleri

Bereketli Vadinin Tembelleri

Yunan Film Günleri

Sabah Devriyesi

Yunan Film Günleri

Taştan Yıllar

Yunan Film Günleri

Genç Afroditler

Yunan Film Günleri

Troyalı Kadınlar

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor.