Tatbikat

  • 7 Haziran 2022 / 15.00

Yönetmen: Theo Angelopoulos
Oyuncular: Toula Stathopoulou, Yannis Totsikas ,Thanos Grammenos, Petros Hoedas
Yunanistan, 1970, 98’, DCP, siyah-beyaz 
Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Yunanistan’da Pindus dağının eteklerindeki Tymphaia köyünün nüfusu 1939’da 1250 iken, işçi göçlerinin yoğun yaşandığı 60’larda 85 kişiye düşer. Angelopoulos ilk uzun filmi de olan Tatbikat’ta, bu köyde gerçekten yaşanmış bir tutku suçu haberinden yola çıkar ve cinayetin yeniden canlandırılmasını belgelerken, tüm ülkede yaşanan ekonomik çöküşü de tarifler. İşçi olarak gittiği Almanya’dan yeni dönmüş eşini, sevgilisinin de yardımıyla öldüren Clytemnestra’nın, cinayeti nasıl işlediğinin zamansız hikâyesini tanıkların canlandırmaları eşliğinde anlatan film, bu eylemin aslında köydeki ekonomik koşullarla ne kadar bağlantılı olduğunun sorusunu da sorar. Cinayet anını görmesek de, olayların birebir canlandırılması esnasında savcının soruları, olay sekansları ve Angelopoulos’un da dahil olduğu televizyon ekibinin çektiği belgesel üzerinden dönemin gerçeklerine daha çok yaklaşırız.

Angelopoulos’un Selanik Film Festivali’nde En İyi Yeni Yönetmen seçildiği ve Berlin Film Festivali’nde FIPRESCI Ödülü’nü kazandığı filmi, sinema tarihçilerince Yeni Yunanistan Sineması’nın doğuşu olarak nitelendiriliyor.

Yunan Film Günleri

Tatbikat

Yunan Film Günleri

Ölümsüz

Yunan Film Günleri

Abluka

Yunan Film Günleri

Zorba Yannis

Yunan Film Günleri

Geçit

Yunan Film Günleri

Asker Kaçağı

Yunan Film Günleri

Sessiz Bir Ölüm

Yunan Film Günleri

Olga Robard

Yunan Film Günleri

Çılgınlık

Yunan Film Günleri

Evdokia

Yunan Film Günleri

Fotoğraf

Yunan Film Günleri

Gezi

Yunan Film Günleri

Bereketli Vadinin Tembelleri

Yunan Film Günleri

Sabah Devriyesi

Yunan Film Günleri

Taştan Yıllar

Yunan Film Günleri

Genç Afroditler

Yunan Film Günleri

Troyalı Kadınlar

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.