Abluka

  • 8 Haziran 2022 / 16.00

Yönetmen: Adonis Kyrou
Oyuncular: Kostas Kazakos Manos Katrakis Kostas Bakas Alexandra Ladikou Giannis Fertis
Yunanistan, 1965, 90’, DCP, siyah-beyaz
Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Alman işgalinin son dönemlerinde Atina’nın kalabalık mahallelerinden Kokkinia’da bir yaz gecesi, Kosmas adlı bir karaborsacı Alman devriyeleri tarafından tutuklanır. Ondan Direniş’teki insanları ispiyonlaması istenir; aksi takdirde idam edilecektir. Ertesi gün Kosmas, siyah bir maske takar ve evlerinden zorla alınıp meydana dizilen direnişçileri parmağıyla gösterir.

Sürrealist yönetmen ve film kuramcısı Adonis Kirou’nun, dünya prömiyerini yaptığı Cannes’da büyük tartışmalar koparmış filmi, 1944 yılında 300’den fazla insanın infaz edildiği ve Yunanistan tarihinin dönüm noktalarından olan Kokkinia Bloğu adlı olaydan yola çıkıyor. Yunan direnişinin ilk ve temel tasvirlerinden biri sayılan bu olayı Brechtyen bir tavırla yeniden yaratan Blok, şiirsel gerçekçiliğin zirvelerinden sayılan finali ve Mikis Theodorakis imzalı müzikleri ile 40’ların baskı ve korku dolu ortamını seyircide derinden uyandırıyor.

Yunan Film Günleri

Tatbikat

Yunan Film Günleri

Ölümsüz

Yunan Film Günleri

Abluka

Yunan Film Günleri

Zorba Yannis

Yunan Film Günleri

Geçit

Yunan Film Günleri

Asker Kaçağı

Yunan Film Günleri

Sessiz Bir Ölüm

Yunan Film Günleri

Olga Robard

Yunan Film Günleri

Çılgınlık

Yunan Film Günleri

Evdokia

Yunan Film Günleri

Fotoğraf

Yunan Film Günleri

Gezi

Yunan Film Günleri

Bereketli Vadinin Tembelleri

Yunan Film Günleri

Sabah Devriyesi

Yunan Film Günleri

Taştan Yıllar

Yunan Film Günleri

Genç Afroditler

Yunan Film Günleri

Troyalı Kadınlar

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu. 

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri:  Cadıların Güneşi <br> Mehmet Berk Yaltırık

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Cadıların Güneşi
Mehmet Berk Yaltırık

Eylül güneşi altında, ziyadesiyle kızgın sac misali ateş saçan kayalıklardan geçiyorum. Uzaktan uzağa fark edilen çizgiler ve çatlamış kayalar haricine tek bir ağaç, tek bir ot yok.