}

Son Kuşlar

Yönetmen: Erdoğan Tokatlı
Oyuncular: Selma Güneri, Ediz Hun, Tijen Par, Ayfer Feray, Talat Gözbak, Kenan Pars, Aliye Rona, Senih Orkan, Nurhan Nur, Tuncel Kurtiz
Türkiye, 1965, 90’, siyah-beyaz 
Türkçe; Fransızca altyazılı 

Ayşe Şasa’nın Tren adlı öyküsünden senaryolaştırılan Son Kuşlar, sade ve yalın bir anlatım tarzı benimseyen Erdoğan Tokatlı’nın yönettiği ilk filmdir. Agâh Özgüç’e göre “bütünüyle şiirsel bir sinemadır”, yönetmenin kendi ifadesiyle de “‘romantik gerçekçilik’ adıyla tanımladığı[m] bir aşk hikâyesidir”. Bir kız lisesinde öğrenci olan Ayşe, Anadolu’da görevli mühendis Oğuz’la tanışınca aralarında bir aşk tomurcuklanır. Ama Ayşe’nin ailesi öylesine bencildir ki, onu önemsemez; ablası Nesrin’i evlendirir, istediklerini elde edemeyince Ayşe’yi de evlendirmeye kalkarlar.

Bu film, Sinema Onur Ödülü’nü alan Selma Güneri için gösteriliyor.

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Son Kuşlar

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

O da Beni Seviyor

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Abbas Kiarostami ile 76 Dakika, 15 Saniye

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Beni Eve Götür

Türkiye’den Jameel Ödülü’ne Aday Olmuş Beş Sanatçı

Türkiye’den Jameel Ödülü’ne Aday Olmuş Beş Sanatçı

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz

Ve işte… Türk kahvesi!

Ve işte… Türk kahvesi!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.