Yönetmen: Tuna Kaptan
Almanya, 2017, 30’, renkli, Almanca, İngilizce, Arapça; Türkçe, İngilizce altyazılı
 

Avrupa Hayvan Hakları yasaları, Alman Silahlı Kuvvetleri dış müdahale ekipleri ve kabuğunda Suriyeli muhaliflerin bayrağı çizilmiş, el konulan bir kaplumbağa... Münih’te, Doktor Markus Baur’un müdürlüğünü yürüttüğü bir sürüngen kurtarma merkezinde bu üçünün yolları kesişir. Alman bir ordu uzmanı, tehlikeli sürüngenlerle mücadele eğitimi almaktadır: Sakin kalmalı, hayvanı yakalayıp etkisiz hale getirmelidir. Bir yanda Doktor Baur, kaplumbağanın Suriyeli sahibine Avrupa türlerin korunması yasaları uyarınca hayvanını geri alamayacağını haber verir. Konuya farklı açılardan yaklaşan film, camdan kafesler arasında hayvan, insan ve savaş arasındaki bağlantıları keşfetmeye çalışıyor.

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Araf

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Başka Tren Gıdı Gıdı

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Fındıktan Sonra

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Güzel Adam Süreyya

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Onun Filmi

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Parçalar

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Saraybosna Yürüyüşü

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Turtle Shells

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Yerel TV

Ulusal Belgesel Yarışması <br>37. İstanbul Film Festivali

Zavar, Çocuk ve Keklik

Turtle Shells

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.