Sonsuz Sokaklar

13 Mart - 5 Nisan 2024

Pera Film, Tam Yerinden: İstanbul'a Panoramik Bakışın Tarihi sergisine paralel düzenlediği Sonsuz Sokaklar film programını sunar.

İsmini Federico Fellini’nin 1954 yapımı filminden alan Sonsuz Sokaklar, şehirleri sayısız deneyime ev sahipliği yapan, nefes alıp veren canlı mekanlar olarak resmeden 2000’lerden beş filmi bir araya getirerek serginin zengin anlatısını evrensel bir perspektifle yorumluyor. İstanbul'dan Tokyo, Taipei, Marsilya ve Oslo'ya uzanan bir rotada ilerleyen program, şehirlerin hayatımızdaki daimi ve kaçınılmaz rolünü sorgularken evrensel bir soru soruyor: Kalabalıklar içerisinde hakiki bağlar kurmak mümkün mü?

13 Mart - 5 Nisan arasında Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşen program kapsamında, melankolik İstanbul sokaklarında ‘özlem’ duygusunun izini süren Hasret, evsiz ve savunmasız bir ailenin gözünden yağmurlu Taipei manzaralarını deneyimlediğimiz Sokak Köpekleri, geçmiş ve gelecek arasında sıkışmış bir şehrin belli belirsiz alanlarında gezinen Transit, bir şehrin sokaklarını genç bir adamın dokunaklı yolculuğunun sessiz tanıkları olarak resmeden Oslo, 31 Ağustos ve Tokyo'nun neon ışıkları altında yolları kesişen iki yabancının hikâyesini işleyen Bir Konuşabilse... filmleri izlenebilir.

Bu program kapsamındaki film gösterimleri indirimli müze giriş bileti ile izlenebilir. Biletler, Biletix’ten veya Pera Müzesi resepsiyonundan temin edilebilir. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

13 Mart

19.00 Transit

15 Mart

19.00 Bir Konuşabilse...

17 Mart

15.00 Hasret

22 Mart

19.00 Sokak Köpekleri

23 Mart

15.00 Oslo, 31 Ağustos

24 Mart

15.00 Bir Konuşabilse...

27 Mart

19.00 Hasret

3 Nisan

19.00 Sokak Köpekleri

4 Nisan

19.00 Oslo, 31 Ağustos

5 Nisan

19.00 Transit

Transit

Transit

Bir Konuşabilse...

Bir Konuşabilse...

Oslo, 31 Ağustos

Oslo, 31 Ağustos

Sokak Köpekleri

Sokak Köpekleri

Hasret

Hasret

Tam Yerinden

Panoramik resim ve fotoğraflar üzerinden, İstanbul’un temsil tarihini yeni perspektiflerle değerlendirmeyi amaçlayan sergi, “panorama” formunun geçmişini eleştirel bir çerçevede, farklı boyut ve bağlamlarıyla  ele alıyor. Panoramik görüntülerin üretim ve tüketimindeki katmanlı ilişkileri irdelerken görüntülerin farklı izleyici kitleleri arasında dolaşımını, algılanma şekillerini, yüzyıllar içinde yaygınlık kazanmış farklı medyalar arasındaki bağlantıları da sorguluyor.

Tam Yerinden

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

1699’dan 1737’deki ölümüne kadar İstanbul’da yaşayan Valenciennes’li ressam Jean-Baptiste Vanmour’un eserleri arasında Avrupalı elçilerin kabul törenlerini betimleyen seriler özel bir yere sahiptir. 

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.