Sonsuz Sokaklar

13 Mart - 5 Nisan 2024

Pera Film, Tam Yerinden: İstanbul'a Panoramik Bakışın Tarihi sergisine paralel düzenlediği Sonsuz Sokaklar film programını sunar.

İsmini Federico Fellini’nin 1954 yapımı filminden alan Sonsuz Sokaklar, şehirleri sayısız deneyime ev sahipliği yapan, nefes alıp veren canlı mekanlar olarak resmeden 2000’lerden beş filmi bir araya getirerek serginin zengin anlatısını evrensel bir perspektifle yorumluyor. İstanbul'dan Tokyo, Taipei, Marsilya ve Oslo'ya uzanan bir rotada ilerleyen program, şehirlerin hayatımızdaki daimi ve kaçınılmaz rolünü sorgularken evrensel bir soru soruyor: Kalabalıklar içerisinde hakiki bağlar kurmak mümkün mü?

13 Mart - 5 Nisan arasında Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşen program kapsamında, melankolik İstanbul sokaklarında ‘özlem’ duygusunun izini süren Hasret, evsiz ve savunmasız bir ailenin gözünden yağmurlu Taipei manzaralarını deneyimlediğimiz Sokak Köpekleri, geçmiş ve gelecek arasında sıkışmış bir şehrin belli belirsiz alanlarında gezinen Transit, bir şehrin sokaklarını genç bir adamın dokunaklı yolculuğunun sessiz tanıkları olarak resmeden Oslo, 31 Ağustos ve Tokyo'nun neon ışıkları altında yolları kesişen iki yabancının hikâyesini işleyen Bir Konuşabilse... filmleri izlenebilir.

Bu program kapsamındaki film gösterimleri indirimli müze giriş bileti ile izlenebilir. Biletler, Biletix’ten veya Pera Müzesi resepsiyonundan temin edilebilir. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

13 Mart

19.00 Transit

15 Mart

19.00 Bir Konuşabilse...

17 Mart

15.00 Hasret

22 Mart

19.00 Sokak Köpekleri

23 Mart

15.00 Oslo, 31 Ağustos

24 Mart

15.00 Bir Konuşabilse...

27 Mart

19.00 Hasret

3 Nisan

19.00 Sokak Köpekleri

4 Nisan

19.00 Oslo, 31 Ağustos

5 Nisan

19.00 Transit

Transit

Transit

Bir Konuşabilse...

Bir Konuşabilse...

Oslo, 31 Ağustos

Oslo, 31 Ağustos

Sokak Köpekleri

Sokak Köpekleri

Hasret

Hasret

Tam Yerinden

Panoramik resim ve fotoğraflar üzerinden, İstanbul’un temsil tarihini yeni perspektiflerle değerlendirmeyi amaçlayan sergi, “panorama” formunun geçmişini eleştirel bir çerçevede, farklı boyut ve bağlamlarıyla  ele alıyor. Panoramik görüntülerin üretim ve tüketimindeki katmanlı ilişkileri irdelerken görüntülerin farklı izleyici kitleleri arasında dolaşımını, algılanma şekillerini, yüzyıllar içinde yaygınlık kazanmış farklı medyalar arasındaki bağlantıları da sorguluyor.

Tam Yerinden

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir. 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.