Hasret

  • 17 Mart 2024 / 15.00
  • 27 Mart 2024 / 19.00

Yönetmen: Ben Hopkins
Katılımcılar: Ben Hopkins, İsa Çelik, Bilge Güler, Serhat Saymadi
Almanya, Türkiye, 2015, 82', DCP, renkli
Türkçe, Almanca, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Bir Alman televizyon kanalı, belgesel projesi için küçük bir prodüksiyon ekibini İstanbul'a gönderir. Ekip İstanbul’a varır varmaz şehrin farklı mahallelerini ziyaret eder ve ilginç karakterlerle tanışarak röportajlara başlar. Belgeselin yönetmeni montaj sürecinde, çekimler sırasında fark etmedikleri birtakım gizemli figür ve gölgelerle karşılaşır. Bu gizem, yönetmenin hayaletlere takıntılı hale gelmesine ve ekibini, hayaletlerin daha fazla görülebileceğini düşündüğü ıssız ve karanlık yerlerde çekim yapmaya zorlamasına neden olur.

Filmde karakterin günümüzden geçmişe, aydınlıktan karanlığa yolculuğu sürdükçe İstanbul'un manzarası da değişim geçirir. Kentsel dönüşümle değişen mahalleler, yıkımlar, kaçak göçmen işçiler, farklı din ve mezheplerden sakinleriyle birlikte İstanbul'un kendine özgü derin hüznü gün yüzüne çıkar.

Sonsuz Sokaklar

Transit

Sonsuz Sokaklar

Bir Konuşabilse...

Sonsuz Sokaklar

Oslo, 31 Ağustos

Sonsuz Sokaklar

Sokak Köpekleri

Sonsuz Sokaklar

Hasret

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

SAMİH RİFAT : YAZARIN ÖLÜMÜNDEN ÖNCE

SAMİH RİFAT : YAZARIN ÖLÜMÜNDEN ÖNCE

Esra Özdoğan

Elif’e

Eski Sadakâtler
Samih Rifat’ı anarken el mahkûm başvurulan, yine de imtina edeceğim kısa sözcük listesi: Çok yönlü, geniş yelpazeli, Rönesans insanı, polimat,