Ana Laura Aláez

Superficiality (Yüzeysellik), 2003
Video,
6 dak. 26 s. (müzik: Girls on Film*, Cocó, Mario ve Ana Laura’dan oluşan müzik grubu)
Sanatçının izniyle

Sanatçının da belirttiği üzere, “Sanatsal yaratıcılıkta yaşanan en keskin polemik yüzeysel olan ile aşkın olduğu söylenen şey arasındaki çatışmadır. Fikirler dünyası geleneksel olarak gerçeklikten ziyade soyutlamayla tanımlanır; birinci tekil şahıs öykülerinde bayağılık, sanatçının damgası, itirafçı ve biçimsel güzellik. Toplumsal cinsiyet konusunda ise, tarih boyunca toplumun kadınları, kendilerini giysileriyle ifade etme ihtiyaçlarından dolayı yüzeysel olarak yaftaladığı söylenebilir. Estetik ile derinlik arasında bir uyuşmazlık olup olmadığı konusunda hâlâ bir belirsizlik var…”. Superficiality, bir müzik videosundan elde edilebilen müzik/imge ritmiyle sınırlı kalmayıp işi video sanatının estetik ayrışmasına kadar vardıran bir video. Burada Aláez, eserlerinde en sık tekrar eden ikonlarından birini kullanır: vücudun ifade gücü en yüksek ve heykele en uygun bölümü olarak baş veya büst kısmı ve sanatta bir tabu olarak makyaj; makyaj sayesinde kavramsal veya metafizik olana baskın çıktığı söylenen bir şehvet unsuru ortaya çıkarılır.

*Cocó ve Mario (eski isimleriyle Silvania y Cielo) Ana Laura ile birlikte Duran Duran’in parçasına ithafen Girls on Film başlıklı bir elektronik müzik albümü yapmıştır.

Horizon (Ufuk), 2005
Video
5 dak. 48 s. (müzik: Ascii.Disko)
Sanatçının izniyle

Sanatçı 2005’te televizyon için hazırlanan çağdaş sanatla ilgili bir pilot programa davet edilmişti. İlk fikir sanatçıyla kendi stüdyosunda söyleşi yapmaktı. Aláez, her sanatçının fiziksel bir stüdyoyla bağlantılı olduğu ön kabulüyle hareket eden bu klişe yerine söyleşinin kendisinin yazdığı ve yönettiği bir müzik videosunun yapımını kapsaması teklifini getirdi. Film materyalinden iki şekilde yararlanıldı: içine söyleşi serpiştirilmiş bir etkinliğin yer aldığı bir video çekilmişti, ki bu kısım televizyonda gösterilecekti ve bu video Horizon isimli bir pop şarkısında fon olarak kullanılmıştı. Video Madrid’de Philip Johnson’ın tasarladığı Kio Towers’ta çekilmişti. Bu nedenle video belli bir zaman ve mekân dokusuna sahipti. Videonun müziği Ascii.Disco’ya aittir. Video, aşık olunan bir kişinin odadan çıktıktan sonra bıraktığı izle ilgilidir. Yağmur yağmaktadır. Adam yatakta yatmakta, kadının kokusuna sarılmaktadır. O andan itibaren her şeyin yolunda gideceğini hayal etmektedir. Aşkın bir ufuk olabileceğini. Gerçek olabileceğini.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.